دیدبان

روسیه: آمریکا تنها در کلام به همکاری در سوریه علاقه نشان می‌دهد

روسیه: آمریکا تنها در کلام به همکاری در سوریه علاقه نشان می‌دهد

دیدبان؛ "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برخورد روسیه و آمریکا درباره سوریه همچنان بسیار متفاوت است و مذاکرات "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو" در سوچی این مسئله را ثابت کرده است.

وی گفت: «اوضاع در سوریه بطور مفصل در جریان مذاکرات شب گذشته وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و همتایان آمریکایی تنها  در کلام نشان دادند که به همکاری و هماهنگی اقدامات با ما علاقه‌مند هستند. در حالیکه برخورد دو کشور با مسائل مربوط به سوریه همچنان کاملا متفاوت است.»

ریابکوف در پاسخ به سئوالی درباره عامل کردها در حل و فصل اوضاع سوریه، یادآور شد: «این مسئله اهمیت قابل توجهی در روند اوضاع سوریه دارد و ما با گمانه‌زنی‌های برخی همتایان و شرکای خود در این باره مخالف هستیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو" بطور مفصل درباره موضوع خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفت‌وگو کردند، افزود: «روسیه نگران ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه است. به عقیده ما، این مسئله حل و فصل اصلی ترین وظیفه درباره سوریه، یعنی حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه را دشوار می‌کند. ضمن اینکه مشکلاتی مانند وضعیت انسانی در اردوگاه پناهجویان "الرکبان" نیز وجود دارد که با ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه، قابل حل شدن نیست.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان