دیدبان

ترامپ: انتقال سفارت آمریکا به قدس یادآور افتخار ما به داشتن روابط قوی با اسرائیل است

ترامپ: انتقال سفارت آمریکا به قدس یادآور افتخار ما به داشتن روابط قوی با اسرائیل است

دیدبان؛ یک سال پس از انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به قدس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آن را یادآور افتخاری از روابط قوی واشنگتن با تل‌آویو دانست.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد به اقدام بحث‌برانگیز سال گذشته خود برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس پرداخت. ترامپ در این توئیت نوشت: «امروز اولین سالگرد افتتاح سفارت آمریکا در قدس است. سفارت زیبای ما یادآور روابط قوی ما با اسرائیل و اهمیت پایبندی به یک تعهد و ایستادگی برای حقیقت است».

شهرداری قدس اشغالی به مناسبت سالروز انتقال سفارت آمریکا به قدس پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر روی دیوار‌های این شهر طراحی کرد.

آمریکا سال گذشته میلادی در اقدامی که به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شد، سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل کرد. گواتمالا نیز به تبعیت از واشنگتن سفارت خود را به قدس منتقل کرد. در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ترامپ به طور رسمی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. به دنبال آن در ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۸ وزارت خارجه آمریکا از افتتاح سفارت جدید این کشور در قدس در ماه می‌ خبر داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان