دیدبان

ظریف: سفرم به هند در راستای مشورتهای مستمر بین دو کشور است

ظریف: سفرم به هند در راستای مشورتهای مستمر بین دو کشور است

دیدبان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین مقصد سفرش پس از عشق آباد دوشنبه شب (۲۳ اردیبهشت) وارد دهلی نو شد، در بدو‌ ورود به هند سفرش به ترکمنستان را سفری خیلی خوب برشمرد و گفت: درباره همکاریهای دو و چند جانبه صحبتهای خوبی انجام شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره سفرش به دهلی نو هم عنوان کرد: هند یکی از شرکای نزدیک ایران است در حوزه های مختلف با این کشور ارتباطات بسیار گسترده داریم و ارتباطات اقتصادی گسترده داشتیم، سیستم مالی ویژه ای بین ما و هندوستان طراحی شده بود و این سیستم برای همکاری های دوجانبه استفاده می شده و می شود.

وزیر خارجه کشورمان هند را از بزرگترین مشتریان نفت خام ایران خواند و خاطرنشان کرد: رابطه ما با هند در حوزه های دیگر از جمله فرهنگی، سیاسی و همکاری های منطقه ای و همکاری در افغانستان بسیار گسترده است ولذا ما همواره مشورتهایی با شرکای هندی در زمینه های مختلف داریم و این مشورتها را در این سفر دنبال خواهم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دی ماه 1397 نیز به منظور انجام سفری سه روزه و در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به هند سفر کرده بود.

ظریف در سفر به ترکمنستان نیز با مقامات این کشور در خصوص توسعه همکاریها در موزه های مختلف از جمله حمل و نقل و انرژی توافق کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان