دیدبان

نفت جایگزین عربستان فقط «یک مشتری» پیدا کرد

نفت جایگزین عربستان فقط «یک مشتری» پیدا کرد

دیدبان؛ با وجود ادعای دولت عربستان سعودی در زمینه عرضه نفت خام بیشتر جهت جایگزینی با نفت ایران در بازارهای جهانی ، اینک تنها یک از مشتریان نفتی ایران پیشنهاد عربستان را پذیرفته است.

 خبرگزاری «رویترز» دوشنبه عصر به وقت تهران به نقل از منابع مطلع در امور نفتی گزارش کرد که تنها پالایشگاه هندی «مانگالور» پیشنهاد عربستان برای خرید نفت اضافی از این کشور را قبول کرده و قصد دارد برای ماه ژوئن (خرداد) 2 میلیون بشکه نفت خام از عربستان خریداری کند.

 به گفته این منابع مطلع ، عربستان ماه گذشته با نزدیک شدن به خریداران هندی به آن‌ها پیشنهاد جبران خسارات ناشی از عدم دسترسی به نفت ایران را داد.

آمریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد و تنها یک معافیت از تحریم‌های نفتی 6 ماهه برای خریداران عمده نفتی ایران همچون «هند» صادر کرد و هند بدین طریق توانست روزانه حدود 300 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند، اما ماه گذشته میلادی صدور معافیت از تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا متوقف شد و این کشور خریداران نفت ایران را به اعمال تحریم تهدید کرد.

در حالی‌که مقام‌های این پالایشگاه هندی از اظهار نظر در این زمینه به رویترز خودداری کردند، اما یکی از مقام‌های نفتی این کشور گفت ، دهلی‌نو، نفت عراق و امارات را بهتر از عربستان می‌داند.

روزنامه اماراتی «گلف نیوز» نیز یکشنبه در تحلیلی نوشت که با توجه به توانایی ایران در صادرات نفت با وجود تحریم‌های آمریکا و  نیز منابع فراوان، در سه ماه آینده  بی‌ثباتی در بازارهای نفتی پیش‌بینی می‌شود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان