دیدبان

گفتگوی چین و روسیه درباره راهکار‌های حفظ برجام

گفتگوی چین و روسیه درباره راهکار‌های حفظ برجام

دیدبان؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه با «وانگ یی» همتای چینی خود درباره تلاش‌ها برای حفظ برجام و تحولات ونزوئلا گفتگو خواهد کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، دو وزیر خارجه درباره طیف گسترده‌ای از موضوع‌های حساس بین‌المللی از جمله تحولات ونزوئلا، شبه جزیره کره، روند سیاسی در سوریه، وضعیت کنونی امور در افغانستان و تلاش‌ها برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفتگو خواهند کرد.

دو طرف همچنین درباره آماده‌سازی و تدارک دیدار آینده روسای جمهور چین و روسیه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در سن‌پترزبورگ رایزنی خواهند کرد که قرار است ۶ تا ۸ ژوئن برگزار شود.

همزمان وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان نیز قرار است امروز (دوشنبه) در بروکسل در نشستی اضطراری درباره اقدام برجامی اخیر ایران با موضوع تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای شرکت کنند. وزیران خارجه این سه کشور همراه با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پاسخ اتحادیه اروپا به اقدام برجامی روز چهارشنبه ایران بحث و گفتگو خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته (۱۸ اریبهشت) و یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به کشور‌های باقیمانده در برجام ۶۰ روز مهلت داد تا به تعهدات برجامی خود در قبال ایران در دو زمینه بانکی و نفتی عمل کنند.

 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان