دیدبان

ظریف با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد

ظریف با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد

دیدبان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است صبح امروز (دوشنبه) با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های دو کشور، عازم عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان شد. 

ظریف در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد ترکمنستان راه‌های گسترش روابط دو جانبه از جمله در زمینه‌های سیاسی، تجاری، حمل و نقل، انرژی، گمرکی و همچنین تحولات منطقه‌ای و جهانی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد داد.

وزیر خارجه ایران فروردین 1396 در اولین مقصد سفرش به سه کشور آسیای میانه و قفقاز به عشق‌آباد سفر کرد و پس از آن به گرجستان و از آنجا به قرقیزستان رفت.

ظریف دی ماه 1392 نیز به ترکمنستان سفر کرده بود. سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز در این سفر برگزار شد.

«رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان 22 اردیبهشت 1397 نیز به تهران سفر کرده بود. «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز مرداد 1394، اردیبهشت 1395 و همچنین مرداد 1396 به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و دو طرف بر توسعه همه جانبه روابط تأکید کردند.

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نیز فروردین 1397 به عشق‌آباد سفر کرده بود.در پی سفر حسن روحانی به عشق‌آباد و در ادامه رایزنی‌های مقامات 2 کشور و در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تعداد 283 زندانی ایرانی و تعدادی زندانی ترکمنی، روز چهارشنبه هشتم فروردین 1397 در مرز لطف‌آباد و با حضور نمایندگان قضایی 2 کشور و همچنین نماینده سفارت کشورمان در عشق آباد به داخل کشور منتقل شدند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان