دیدبان

اِلقای دو راهی «جنگ یا صلح» خیانت است

اِلقای دو راهی «جنگ یا صلح» خیانت است

دیدبان؛ سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، با اشاره به القای دوقطبی جنگ و صلح توسط برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسلما آمریکایی‌ها توان رویارویی نظامی با ایران را ندارند و در هر جای دیگری هم با حمایت آمریکا جنگی درگرفته می‌بینیم که آنها سریعا آتش بس می‌دهند، این همه عربستان را در جنگ با یمن حمایت می‌کنند ولی راه به جایی نبرده‌اند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: قطعا اگر آمریکایی‌ می‌توانستند با ایران وارد جنگ شوند در زمان رؤسای جمهور خود مانند دوران بوش و دیگران به ایران حمله می‌کرد.  آمریکایی‌ها می‌دانند در ایران پاسخ سختی خواهند گرفت، به همین دلیل هم جرات چنین کاری را نخواهند داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: ناوهای آمریکا در خلیج فارس، با امکاناتی که در ایران وجود دارد می‌تواند حتی از فاصله هزار کیلومتری و از خشکی مورد هدف موشک‌های  ما قرار گیرد. همینطور پایگاه‌های آمریکا هم در منطقه و در کشورهایی مانند بحرین و اقیانوس هند همگی در تیررس ایران است. آمریکا مخصوصا ترامپ که یک تاجر مسلک است و همواره حساب سود و زیان را دارد هیچ وقت چنین اقدامی نخواهد کرد و در چنین مخمصه‌ای نخواهد افتاد.

حسینی ادامه داد:‌ با این حال اما گویا برخی در داخل کشور ماموریت دارند تا یک دلهره و اضطرابی میان مردم ایجاد کند. این بحث تازگی ندارد در صدر اسلام هم عده‌ای بودند که قرآن در آیه 60 سوره احزاب از آن‌ها به عنوان « مرجفون» یاد می‌کنند. آنها افرادی بودند که می‌خواستند قدرت دشمن را بزرگنمایی کرده و قدرت خودی را تضعیف و تحقیر کنند تا بعد به مردم بگویند ما باید تسلیم شویم و راه دیگری نداریم و این خیانتی است که از جانب برخی افراد صورت می‌گیرد.

وزیر اسبق ارشاد تاکید کرد: قطعا هیأت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد وظیفه دارد که در چنین شرایطی با کسانی که آشکارا با دشمن همراهی می‌کنند برخورد کنند و اگر اینها هم کوتاهی کنند دستگاه قضایی می‌تواند ورود پیدا کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بیان چنین اظهاراتی و ایجاد ترس و دلهره میان مردم قطعا با آزادی بیان متناقض است. این افراد از فرصت رسانه‌ها، نشریات و مطبوعات استفاده می‌کنند تا برای کشور مشکل ایجاد کنند.

حسینی اضافه کرد:  آن طوری که گفته می‌شود حامی مالی چنین نشریاتی هم آقای کرباسچی است، وی در گذشته به همراه 99 نفر و در یک گروه صد نفره نامه نوشتند که رئیس‌جمهور ما با رئیس‌جمهور آمریکا به طور مستقیم مذاکره کند والگوی خود را کره شمالی قرار دهند. در حالی که ما الان می‌بینیم مذاکرات کره شمالی به جایی نرسید و کره‌ای‌ها هوشیارتر از آن بودند که به آمریکایی‌ها امتیازاتی بدهند و آمریکایی‌ها هم عمل نکنند.

وی در خاتمه گفت: مسلما در این شرایط افرادی که بحث دوگانه جنگ و صلح را مطرح می‌کنند، خطی را دنبال می‌کنند که به نفع آمریکا و دشمن ماست و این قابل اغماض نیست.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان