دیدبان

پاکستان: حمله به هتل گوادر خرابکاری در طرحهای اقتصادی است

پاکستان: حمله به هتل گوادر خرابکاری در طرحهای اقتصادی است

دیدبان؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد حمله به یک هتل لوکس در گوادر جایی که چین در چارچوب یک برنامه گسترده سرمایه گذاری دو جانبه بندری در آب‌های عمیق ساخته است به منظور خرابکاری در طرح‌های اقتصادی و شکوفایی کشور صورت گرفته است.

یک منبع امنیتی در اسلام آباد اعلام کرد چهار مهاجم کشته شدند و ماموران امنیتی کنترل هتل را به طور کامل به دست گرفتند. روز شنبه ارتش پاکستان اعلام کرد یک محافظ که در برابر ورود سه تروریست به هتل پیرل کنتینانتال مقاومت کرده بود کشته شده است. یکی از نیرو‌های پلیس گوادر هم از مجروح شدن سه نفر خبر داد که همگی از کارکنان هتل بودند.

گروهی موسوم به ارتش آزادیبخش بلوچستان در پیامی توئیتری مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. بلوچستان یکی از بی ثبات‌ترین ایالات پاکستان است. عمران خان با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف گفت این گونه تلاش‌ها به ویژه در بلوچستان، تلاش برای خرابکاری در طرح‌های اقتصادی و شکوفایی کشور است. وی یاد کشته شدگان و مجروحان این حمله را گرامی داشت.

سفیر چین در اسلام آباد که به شدت این حمله را محکوم کرد از اقدامات قهرمانانه نیرو‌های امنیتی پاکستان قدردانی کرد. در این حمله هتل گوادار به عنوان مکانی نمادین مورد حمله قرار گرفت که مشرف به بندری در آب‌های عمیق است که توسط چین ساخته شده است. چین در این طرح ده‌ها میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است.

ایالت بلوچستان که در مرز افغانستان و ایران واقع شده است با وجود میادین نفتی و معدنی یکی از فقیرترین ایالات پاکستان است. به علاوه این منطقه به دلیل شورش جدایی طلبی و خشونت تندرو بی ثبات‌ترین منطقه است. این درگیری‌ها در سال‌های اخیر صد‌ها کشته برجای گذاشته است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان