دیدبان

حزب موتلفه: دولت با هدایت نقدینگی می تواند پاسخ دندان شکنی به تحریم آمریکا بدهد

حزب موتلفه: دولت با هدایت نقدینگی می تواند پاسخ دندان شکنی به تحریم آمریکا بدهد

دیدبان؛ اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب اظهار داشت: مهلت ۶۰ روزه به غرب مبنی بر عقلانیت است و برای اجرای تعهدات غرب از طرف اروپاست تا آنها به تعهدات خود عمل کنند و اگر عمل نکردند هم چنانکه در طی ۲ سال گذشته به آن عمل نکردند پس از ۶۰ روز ایران بر طبق مفاد برجام و بند۲۶ آن هیچ تعهدی نسبت به برجام نخواهد داشت، زیرا آمریکا تعهدات خود را زیر پا گذاشته و اروپا هم از آمریکا دنباله رو کرده است و یک  سال هم کافی است که دیگر ایران معطل حرفهای بدون عمل اروپا نشود.

بادامچیان با تقدیر از ملت ایران به خاطر پشتیبانی از بیانیه شورای عالی امنیت ملی گفت: ملت ایران همیشه در صحنه حضور داشتند و توطئه هایی  که از طرف آمریکا است را بی پاسخ نگذاشتند؛ لذا دولت باید بداند با پشتیبانی ملت، گام های بعدی را بلندتر بردارد تا حق مسلم ایران در دستیابی به فناوری نوین هسته ای محفوظ بماند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: ما باید این اقدامات را همان دو سال پیش باید انجام می دادیم اما حالا حجت بر آمریکا و اروپا تمام شده است.

وی با اشاره به واکنش ترامپ گفت: ترامپ راه بی بازگشتی را با هدایت صهیونیست ها و منافقین طی می کند که هزینه های آن به مراتب برای ملت آمریکا بیش از هزینه های دولت های اوباما و بوش است. او بزودی متوجه خواهد شد سیاست برای خود قوانینی دارد و تجارت هم اصول و آداب خاص خود را دارد. خزانه داری کل آمریکا هزینه ـ فایده حماقت ترامپ را می تواند با عدد و رقم درشت اعلام کند.

بادامچیان با تجلیل از مواضع روسیه و چین درباره اقدام ایران اظهار داشت: ما دو قدرت بزرگ هسته ای را در کنار خود داریم. که با توطئه های آمریکا علیه ملت ایران همراهی ندارند. ما روابط راهبردی با روسیه و چین و هند را مورد تأکید قرار می دهیم و انتظار داریم وزارت خارجه ارزش چنین روابطی را با نظر مساعد ارتقاء بخشید و در تحکیم آن بکوشد. آمریکا فاقد همراهی جامعه جهانی با توطئه های ضد ایران است. واشنگتن محور شرارت در جهان است و عقلای بین المللی، و دولت های مستقل با شرارت ها همراهی نمی کنند.

وی با اشاره به شعار سال ۹۸ مبنی بر «رونق تولید» گفت: رویکرد جدید ایران در حفظ استقلال علمی و اقتصادی خود در پاسخ به شرارت های دشمن یک فرصت است. این فرصت عظیم با آغاز پرآبی و ترآبی که در پیش داریم خود را در میزان تولید ناخالص ملی نشان خواهد داد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر دولت با ملت و کارآفرینان همراهی کند، با آهنگ اقتصاد مقاومتی ما از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد و گام های بزرگی به سمت خودکفایی و استقلال اقتصادی برخواهیم داشت.

بادامچیان افزود: دولت با هدایت ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت تولید می‌تواند پاسخ دندان شکنی به تحریم های آمریکا باشد.

وی با اشاره به اعلام رسمی میزان تورم از سوی بانک مرکزی گفت: آقای روحانی باید برای پاسخ به مطالبات مردم و نیز وعده هایی که برای کنترل نرخ تورم و خروج از رکود داده، فکری بکند. فقط یک اراده کار جهادی لازم است که مدیران دولتی می توانند به وعده هایی که رییس جمهور داده عمل کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: نباید بازار به این میزان دچار سیاست های غلط باشد. دولت باید نظارت کند و جلوی حرص و طمع سوء استفاده کنندگان بایستد و از منافع مصرف کننده حمایت کند.

بادامچیان در پاسخ به سؤالی درباره طرح مسایل مهم مربوط به وظایف حوزه های علمیه در دیدار طلاب با رهبر انقلاب گفت: واقعیت این است که حوزه های علمیه وظیفه مهمی در تعمیق معارف اسلامی در جامعه ایران دارند. این تلاش صادقانه خود را در متن زندگی مردم نشان داده است.

وی افزود: ما باید به سمت تشکیل دولت اسلامی برویم تا این دولت بتواند جامعه نمونه اسلامی را تحقق بخشد و حوزه ها در این باره مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی درمورد تسلیم ۲۴ ساعته رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر غزه گفت: در ۲۴ ساعت اول، موشک باران سرزمین های اشغالی صهیونیستها دست به دامان مصر شدند تا جلوی ادامه نبرد را بگیرند. حماس به نبرد ادامه داد و حاضر به پذیرش آتش بس نبود تا سرانجام رژیم صهیونیستی همه درخواست های حماس را پذیرفت. این رکورد ۲۴ ساعته در نبردهای بین حماس و رژیم صهیونیستی واقعاً یک پیروزی شگرف است.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی حرفی برای مقابله با مقاومت ندارند و آنها به این نتیجه رسیده اند که ماجراجویی نظامی در منطقه به نفع آنها نیست.

بادامچیان با اشاره به اوضاع در یمن گفت: سعودی ها در جبهه یمن هم شکست قطعی خوردند و می دانند که کاری از آمریکا و رژیم صهیونیستی بر نمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درمورد بی سر و سامانی فضای مجازی گفت: دولت نسبت به صیانت از سرمایه اجتماعی، بسیج افکار عمومی برای تحقق پروژه های ملی و شکل­دهی به فضای مجازی کوتاهی هایی دارد که باید اقدام جدی در این رابطه را به ملت نشان دهد.

وی تأکید کرد: ما باید به سمت یک فضای مجازی ایمن و پاک برویم و به این نابسامانی پایان دهیم؛ مراجع عظام تقلید بارها به دولت تذکر دادند ولی متأسفانه دولت توجهی نمی کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به تذکر اخیر آیت الله مکارم شیرازی درباره هنجارشکنی در مدارس اظهار داشت: هرچند اقدام و برخورد خوبی از سوی مسئولین آموزش و پرورش انجام شده، اما باید دید چه کسانی تا این حد جسور و جری شده اند که در سالروز شهادت استاد مطهری دست به این تحرکات زشت می­زنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان