دیدبان

خرازی: دعوت به مذاکره ترامپ تبلیغاتی و غیرقابل اعتناست

خرازی: دعوت به مذاکره ترامپ تبلیغاتی و غیرقابل اعتناست

دیدبان؛ سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه، ضمن تشریح دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی با انتقاد از تعلل اروپا در اجرای تعهدات برجامی خود اظهار داشت: تصمیم تهران در چارچوب حقی است که برجام برای ایران قائل شده و اروپا می‌تواند با اجرای تعهدات خود ازجمله اجرای سریع اینستکس، اراده خود را نسبت به حفظ برجام نشان دهد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: ترامپ نشان داد که نه‌تنها برای امضای دولت قبلی آمریکا احترامی قائل نیست، بلکه ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و دیگر تعهدات بین‌المللی است.

خرازی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکره پیرامون موشک‌های بالستیک ایران اظهار داشت: موشک‌های تولیدی ایران سلاحی دفاعی و استراتژیک است که جنبه بازدارندگی در برابر تهدیدات موجود در منطقه دارد و طبیعی است که جای مذاکره نداشته باشد، همان‌طور که فرانسه حاضر نیست در خصوص سلاح‌های استراتژیک خود با کسی مذاکره کند.

خرازی افزود: در قطعنامه 2231 شورای امنیت هیچ منعی برای تولید و آزمایش موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده باشد، وجود ندارد.

وی در خصوص حمایت اروپا از برجام اظهار داشت: مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام وقتی ارزشمند است که نتیجه‌ای عملی در بر داشته باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به سؤالی درباره اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران تأکید کرد: عملکرد ترامپ در خروج از برجام و تحمیل انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران جایی برای اعتماد و مذاکره باقی نگذاشته است و دعوت‌های ترامپ به مذاکره با هدف سوءاستفاده تبلیغی انجام می‌گیرد که قابل‌اعتنا نیست.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان