دیدبان

سی‌ان‌ان: آمریکا در نامه‌ای به ایران خواستار آزادی یک محکوم امنیتی شد

سی‌ان‌ان: آمریکا در نامه‌ای به ایران خواستار آزادی یک محکوم امنیتی شد

دیدبان؛ یک منبع آگاه اخبرا به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته ایران درخواست آمریکا برای آزادی «باقر نمازی» که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده را رد کرده است. طبق ادعای «سی‌ان‌ان»، «رابرت او براین»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور گروگان‌ها در نامه‌ای اواخر ماه آوریل خواستار آزادی باقر نمازی شده بود. مطابق این ادعا، او براین نوشته بود اگر ایران نمازی را آزاد کند، آمریکا با ایران وارد مذاکره در امور کنسولی خواهد شد.

منبع آگاه مورد استناد سی‌ان‌ان گفته او براین این نامه را اندکی بعد از آن نوشت که ظریف در نیویورک گفته بود که او برای تبادل زندانیان اختیار دارد.

محمد جواد ظریف پیش از این در مصاحبه‌ای روز 6 اردیبهشت‌ماه دریافت این نامه را تأیید کرده بود. او گفت در این نامه درخواست شده اتباع آمریکایی بازداشت‌‌شده در ایران آزاد شوند. ظریف در آن مصاحبه بدون اشاره به زمان ارسال این نامه آن را «یکجانبه» توصیف کرده بود. 

منبع آگاه سی‌ان‌ان گفته که ایرانی‌ها پیشنهاد مطرح‌شده توسط آمریکا را رد کرده و گفتند قبل از هر گفت‌وگوی احتمالی هیچ پیش‌شرطی نباید وجود داشته باشد. این دومین نامه‌‌ای است که او براین برای ایرانی‌ها ارسال کرده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان