دیدبان

پوتین پیام کتبی رئیس جمهور ایران را دریافت کرد

پوتین پیام کتبی رئیس جمهور ایران را دریافت کرد

دیدبان؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیام کتبی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران را که توسط وزیر خارجه ایران به مسکو فرستاده شده بود را دریافت کرد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در آغاز مذاکرات روز گذشته خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد حامل پیام کتبی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره برجام است.

شایان ذکر است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که تهران در پاسخ به خروج آمریکا از برجام از برخی تعهدات خود در قبال این تفاهم نامه دست خواهد کشید.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. امروز در تاریخ 8 مه می 2019، به سالگرد خروج ترامپ از برجام نزدیک می شویم.

گفتنی است محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در آغاز مذاکرات اخیر خود با سرگئی لاوروف، در مسکو اعلام کرده بود که حامل پیام کتبی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره برجام است و قصد دارد آنرا شخصاً به پوتین تقدیم کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان