دیدبان

اروپا: هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم

اروپا: هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم

دیدبان؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.

در بیانیه مشترک موگرینی و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان آمده است: ما با نگرانی عمیق بیانیه ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحضه می‌کنیم. ما کاملا به حفظ و اجرای برجام پایبندیم، توافقی که دستاوری مهم در سازوکار عدم اشاعه هسته‌ای در جهان داشته و به نفع امنیت تمامی طرف‌ها است. ما قویا از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام همانگونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام‌های تنش‌زا بپرهیزد.

ما هرگونه ضرب‌الاجل در این زمینه را رد کرده و پایبندی ایران به اجرای تعهداتش در برجام را بر اساس عملکرد آن و معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) ارزیابی می‌کنیم. در این زمینه، نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را یادآور می‌شویم.

ما همچنین امیدواریم ایران به پایبندی به فرمت‌ها و سازوکارهای موجود در برجام، از جمله کمیسیون مشترک برجام ادامه دهد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان