دیدبان

لاوروف: ایران و روسیه به دنبال راه‌ هایی برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا هستند

لاوروف: ایران و روسیه به دنبال راه‌ هایی برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا هستند

دیدبان؛ وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایران تاکید کرد که تهران و مسکو به دنبال راههایی برای دور زدن محدودیتهای غیرقانونی آمریکا هستند.

سرگئی لاوروف با بیان اینکه خروج آمریکا از توافق هسته ای، برجام را آسیب پذیر و شکننده کرده است افزود: «امضا کنندگان اروپایی این توافق باید همه تعهدات خود را انجام بدهند.»

وزیر خارجه روسیه درباره سازوکار مالی اینستکس که کشورهای اروپایی ایجاد کرده اند نیز گفت: «مکانیسم اینستکس کم اثرتر از آن چیزی بود که ابتدا برنامه ریزی و طراحی شده بود.»

سرگئی لاوروف در ادامه این کنفرانس خبری مشترک درباره سوریه نیز اظهار نظر کرد و حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه را غیرقانونی خواند. 

وی تاکید کرد که واشنگتن به منظور ایجاد شکاف در سوریه تلاش میکند کردها را به مناطق عرب نشین منتقل کند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در همین نشست خبری با سرگئی لاوروف همتای روس خود ایران و روسیه را دو شریک و همسایه در منطقه و جهان خواند(جزئیات بیشتر)

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راستای رایزنی‌های مستمر دوجانبه با همتای روس خود شب گذشته وارد مسکو شده بود، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کردند. برجام، مسائل منطقه و بین‌المللی نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه بود.

دو وزیر در این دیدار و در جمع خبرنگاران درباره تصمیم امروز ایران در توقف برخی تعهدات برجامی گفت‌وگو کردند.

ظریف با بیان اینکه ما روسیه و چین و به ویژه روسیه را به عنوان یک شریک درازمدت می‌بینیم که روابط آن با ما در قالب روابط دوجانبه و بین‌المللی کاملا متفاوت است، عنوان کرد: به همین دلیل من نامه آقای روحانی به آقای پوتین را شخصا آوردم که اینجا تقدیم کنم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان