دیدبان

در صورت نبود امنیت برای ایران، هیچ کشوری در تنگه هرمز امنیت نخواهدداشت

در صورت نبود امنیت برای ایران، هیچ کشوری در تنگه هرمز امنیت نخواهدداشت

دیدبان؛ اکبر ترکی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 17 اردیبهشت 98) گفت: استکبار جهانی در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی از هر حربه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذاری نکرده است و با تشدید تحریم‌ها و اعلام اخیر مبنی بر لغو معافیت‌های خرید نفت فشارهای اقتصادی را برا ملت ایران اسلامی فزونی بخشیده است. 

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت سرافراز ایران با تقدیم شهدای عزیز نشان داده که زیر بار ظلم و ستم استعمار و استثمار نخواهد رفت و تهدید روانی و یاوه‌گویی جان بولتن مبنی بر اعزام ناو آمریکایی به سمت خلیج فارس و ایجاد شائبه جنگ را به سخره می‌‌گیرند و اعلام می‌کنند که سالهاست که ناوهای شما در خلیج فارس در رفت و آمد هستند و سربازان رشید ارتش،‌سپاه و بسیج آنها را تحت نظر دارند و نمی‌گذارند آسیبی به ملت ایران برسد. 

وی افزود: اعلام می‌کنیم اگر تنگه هرمز برای منافع ملت ایران امنیت نداشته باشد هیچ کشوری در  تنگه هرمز امنیت نخواهد داشت.

ترکی خاطرنشان کرد: در این ایام حساس و جنگ تمام عیار استکبار جهانی علیه ملت ایران باید قوای سه‌گانه با اتحاد و انسجام همراه با ملت شریف و آزاده ایران پشت سر رهبری و تبعیت از فرامین ایشان رو به جلو برویم و با تکیه بر منابع سرشار داخلی و بکارگیری نیروهای جوان، مومن، شجاع‌، انقلابی و جهادی با تخصص‌های فنی لازم بر مشکلات اقتصادی فائق آییم و طرح مذاکره با دشمن مستکبر به مفهوم تسلیم و پذیرش ذلت در برابر دشمن نابکار و استکبار جهانی است.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز مردم وضع معیشتی مناسبی ندارند و مشکلات زندگی و با سختی و مشکلات زیادی مواجه‌اند، گرانی و تورم لجام گسیخته در بخش خودرو و مسکن و تاثیرگذاری آن معاش مردم.

وی ادامه داد: مخصوصا در بحث کالاهای اساسی به ویژه اینکه در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم می‌طلبد که کار اساسی انجام شود،‌اعتبار تخصیص یافته برای کالاهای اساسی بدست رانت‌خواران و واسطه‌های نورچشمی افتاده، برای استفاده بهینه از این اعتبار همفکری کمیسیون‌های تخصصی و مجلس شورای اسلامی لازم است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود و یارانه کالاهای اساسی به صورت کالا برگ و یا به صورت نقدی در اختیار آحاد مردم قرار گیرد تا هم شاهد اجرای عدالت در این زمینه باشیم و هم کالاهای اساسی بدست اقشار نیازمند برسد. 

ترکی خاطرنشان کرد: دولت باید بداند با گران کردن حامل‌های انرژی به ویژه بنزین نه تنها نمی‌تواند درآمد موثر کسب کند بلکه با توجه به اینکه دولت بزرگترین بنگاه خریداری کننده اجناس حامل‌های انرژی و بنزین است با گرانی اجناس ضرر اصلی متوجه دولت خواهد شد. پس دولت به خرد جمعی و به ویژه نظرات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با افزایش قیمت بنزین احترام بگذارد تا شاهد گرانی بیشتر و عنان‌گسیخته ناشی از این تصمیم نباشیم و بیشتر از این به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد نشود. 

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آب مساله ملی است و باید تحت مدیریت واحد در کشور مدیریت شود بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر چراغ روشن برای مدیریت آ‌ب در مسیر آینده را پیش روی همگان گذاشت. 

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف همچون آب،‌ راه و ... از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان