دیدبان

روسیه: آمریکا درک می‌کند اوضاع ونزوئلا راه حل نظامی ندارد

روسیه: آمریکا درک می‌کند اوضاع ونزوئلا راه حل نظامی ندارد

دیدبان؛ "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدار خود با "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا ابراز عقیده کرد که مقامات ایالات متحده خود درک می کنند که اوضاع ونزوئلا نمی تواند راه حل نظامی داشته باشد و عواقب چنین سناریویی فاجعه آمیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: «من از تماس‌ها با همتایان آمریکایی، اروپایی و آمریکای لاتینی درک کرده‌ام که هیچ کس طرفدار یک راه حل نظامی بی‌پروا نیست. و امیدوارم این درک که نزد همه وجود دارد، در تصمیم گیری‌های سیاسی غالب شود اوضاع در ونزوئلا راه حل نظامی نداشته و عواقب آن فاجعه آمیز خواهد بود.»

لاوروف افزود: «ما بشت مخالف اقدام نظامی در برخورد با موارد نقض حقوق بین الملل هستیم. استفاده از توان نظامی تنها از سوی شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند مورد تصمیم گیری قرار بگیرد که در این صورت هم، سناریوی نظامی تنها می‌تواند در پاسخ به تجاوز به کشور مستقلی در دستور کار باشد که در ونزوئلا اصلاً چنین مسئله‌ای وجود ندارد.»

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا در دیدار با پامپئو دورنمای دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا مورد بررسی قرار گرفت، اعلام کرد که در نشست با همتای آمریکایی خود، توجه اصلی به روی سیاست واقعی و نه اظهاراتی که برای افکارعمومی صورت می گیرد، متمرکز بود.

لاوروف یادآور شد که دو طرف مسائل مربوط به ثبات راهبردی و اوضاع در برخی مناطق که در دستورکار سازمان ملل و در روابط بین المللی مطرح است را مورد بررسی قرار دادند و در مجموع مذاکرات خود با وزیر خارجه آمریکا را سازنده نامید.

وزیر خارجه همچنین معتقد است که روسای جمهوری روسیه و آمریکا امکان ملاقات دوجانبه را پیدا خواهند کرد. وی گفت: «رهبران دو کشور درباره دیدار در هر فرصتی که مهیا شود، توافق کرده‌اند و من اطمینان دارم که امکان چنین ملاقاتی فراهم خواهد شد.»

لاوروف افزود که در طول دیدار خود با "مایک پامپئو" که بیشتر از یک ساعت بطول انجامید، توانستند تا مذاکرات اخیر بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا را ادامه دهند و وی شخصاً معتقد است که این گام نه چندان بدی برای توسعه رایزنی‌ها بین دو کشور بود. 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان