دیدبان

آمریکا: از ایران می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند

آمریکا: از ایران می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند

دیدبان؛ «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا  ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس گفت که از ایران می‌خواهد آنچه را که به گفته وی «اقدامات تحریک‌آمیز» است، متوقف کند. 

وی در توئیتر نوشت اقدام شب گذشته در اعزام ناوگروه رزمی به منطقه استقرار فرماندهی مرکزی آمریکا با تأیید او صورت گرفته است. او نوشت: «اعلانیه شب گذشته مبنی بر اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یک یگان بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا به منطقه مسئولیت سنت‌کام که من دیروز تأییدش کردم اقدامی دوراندیشانه در تغییر وضعیت تجهیزات نظامی، در پاسخ به نشانه‌های وجود یک تهدید باروپذیر نظامی از سوی نیروهای رژیم ایران است.»

او در توئیتی دیگر نوشت: «از رژیم ایران می‌خواهیم تمامی اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند. رژیم ایران را بابت هر گونه حمله به نیروهای آمریکا یا منافعمان پاسخگو خواهیم کرد.»

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای از اقدام تحریک‌آمیز کشورش در اعزام یک ناوگروه رزمی به غرب آسیا خبر داد اما اعلام کرد که کشورش  تمایلی برای جنگ با ایران ندارد.

این بیانیه چندی پس از آن صادر شده که آمریکا در تلاش‌ خود برای کنار زدن دولت قانونی در ونزوئلا که برخی از آن به نام کودتای نافرجام یاد کرده‌اند، ناکام مانده است. برخی کارشناسان این بیاینه بولتون را تلاش بولتون برای نوعی بازسازی اعتبار دانسته‌اند.

همچنین «ایلان گلدن‌برگ» مدیر بخش امنیت خاورمیانه در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکایی جدید» در توییتی در این باره نوشت: «اعزام یک ناوگروه به سنتکام، اقدام غیرمعمولی نیست و احتمالا اقدامی عادی بوده که از مدت‌ها قبل برنامه آن چیده شده است. ادبیات آتش‌افروزانه بولتون، غیرمعمولی و تحریک‌آمیز است البته حدس من آن است که این موضوع یک فرصتی برای تلاش به منظور ارعاب ایرانی‌ها است نه چیز بیشتر».

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان