دیدبان

گوایدو: درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی را ارزیابی می‌کنم

گوایدو: درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی را ارزیابی می‌کنم

دیدبان؛ خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته است در حال ارزیابی درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا است.

او ضمن حضور در برنامه نیک بریانت از شبکه بی بی سی مدعی شد همه گزینه‌ها برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را ارزیابی می‌کند.

سرکرده مخالفان ونزوئلا ضمن اشاره به اینکه حمایت آمریکا از او «قاطع» است، گفت: من فکر می‌کنم موضع رئیس جمهور ترامپ بسیار محکم است؛ همانطور که همه دنیا از آن قدردانی می‌کنند، ما هم سپاسگزاریم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا او خواستار مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا است، گفت: من به عنوان رئیس پارلمان ملی در صورت لزوم همه گزینه‌ها را ارزیابی می‌کنم.

گوایدو هرگونه شکست خود را رد کرد و مدعی شد: من فکر می‌کنم کسی که واقعا به خودش آسیب می‌زند مادورو (رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا) است. او بار‌ها و بار‌ها باخته است. او به شدت ضعیف و تنها شده است و حامی ندارد. برعکس، ما پذیرفته شده ایم، حمایت می‌شویم و گزینه‌های آینده را به دست می‌آوریم.

وی در این مصاحبه همچنین مدعی شد نیرو‌های مسلح ونزوئلا دیگر از مادورو حمایت نمی‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفته بود که به دنبال ورود نظامی به ونزوئلا نیست. او همچنین در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اطمینان داده بود به دنبال دخالت نظامی در ونزوئلا نیست.

هفته گذشته تلاش‌های گوایدو برای شورش نظامی و کودتا در ونزوئلا به منظور برکناری مادورو به شکست کشیده شد. مادورو پس از اقدام شکست خورده گوایدو، در یک پایگاه نظامی حاضر شد و بر اتحاد بین دولت و ارتش ونزوئلا تاکید کرد.

شایان ذکر است، گوایدو پس از اخراج از ریاست مجلس ملی ونزوئلا، در ماه ژانویه خود را «رئیس جمهور موقت» اعلام کرد و مدعی شد دولت نیکلاس مادورو نامشروع است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان