دیدبان

برنامه‌های وزارت کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه نشین‌ها

برنامه‌های وزارت کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه نشین‌ها

دیدبان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:موضوع جلسه امروز حاشیه نشینی بود؛ حاشیه نشینی یکی از اولویت‌های پنج گانه است که مقام معظم رهبری تعین کردند و‌در این سه سال کار‌های بسیار خوبی در مسئله حاشیه نشینی اتفاق افتاده و‌یک تقسیم کار ملی هم با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی و‌دستگاه‌های معین در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه کالبدی اقدامات مناسبی صورت گرفته است، ادامه داد: کار اصلی در حوزه کالبدی مربوط به طرح بازآفرینی شهری اجرا شده رئیس جمهور است و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با سرعت این کار را ادامه دهد که بهترین راه نجات این مناطق همین طرح خواهد بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی دفاتر تسهیل گری را در مناطق حاشیه نشین کشور ایجاد کردیم و‌تاکنون بالغ بر ۱۲۵ دفتر تسهیل گری در ۱۸۰ محله راه اندازی کردیم و مسئولیت این دفاتر ساماندهی و توانمندسازی فعالیت مردم و شناسایی آسیب‌های اجتماعی است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه موضوع حاشیه نشینی از مسائل مهم همه کشور‌های در حال توسعه به حساب می‌آید، یادآور شد: علت اهمیت موضوع حاشیه نشینی عدم توازن و تعادل در توزیع منابع، امکانات و‌فرصت‌ها است که ناشی از برنامه ریزی و بودجه ریزی‌های غلط و نظام اداری نادرست است و‌لی امیدواریم با جریان پیشگیرانه به گونه‌ای عمل شود که سرچشمه عدم توازن و تعادل‌ها خشک شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: وزارت کشور به عنوان مسئول ومتولی امور اجتماعی درباره موضوع حاشیه نشینی برنامه ریزی کرده و انشاء الله پیگیری جدی هم در این زمینه خواهد داشت.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان