دیدبان

چرا ژاپن دیگر برای کره شمالی پیش‌شرط نمی‌گذارد؟

چرا ژاپن دیگر برای کره شمالی پیش‌شرط نمی‌گذارد؟

دیدبان؛ مقامات ژاپنی اعلام کردند که نخست وزیر این کشور تصمیم گرفته هیچ پیش شرطی برای مذاکره با رهبر کره شمالی تعیین نکند. به نظر می‌رسد توکیو نگران آن است که با توجه به روابط جدید دیپلماتیک کره شمالی با کشورهای دیگر به حاشیه رانده شود.

پس از آنکه کره شمالی با آمریکا، کره جنوبی و کشورهای دیگر روابطی دیپلماتیک را شکل داد یا تقویت کرد، شینزو آبه امیدوار بود با تعیین پیش شرط پیشرفت در موضوع ربوده شدن اتباع ژاپنی مذاکراتی را با رهبر کره شمالی ترتیب دهد.

اما به نظر می‌رسد او تنها رهبری در بین رهبران کشورهای حاضر در مذاکرات 6 گانه هسته‌ای است که هنوز نتوانسته با کیم جونگ اون دیدار کند.رهبر کره شمالی در آخرین دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

این وضعیت باعث شد شینزو آبه به دنبال دیدار بدون شرط با رهبر کره شمالی باشد. رهبر ژاپن همچنین قصد دارد به صورت شفاف در تمام مسائل مورد نظر کشورش با کره شمالی گفتگو کند.

یک منبع دیگر خبر داد که شینزو آبه به نظر علاقمند به ایجاد یک رابطه بر اساس اعتماد با رهبر کره شمالی است تا موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی را حل کند. این رابطه می‌تواند بر اساس توافق سال 2002 دو طرف برای عادی سازی روابط شکل گیرد.

توکیو به صورت رسمی از ربوده شدن 17 نفر از شهروندانش خبر داده که 5 نفر از آنها در سال 2002 به ژاپن بازگردانده شده اند. این کشور نگران آن است که کره شمالی در ربوده شدن تعداد بیشتری از شهروندان ژاپنی نقش داشته باشد. از سوی دیگر پیونگ یانگ اصرار دارد که موضوع ربوده شدن شهروندان این کشور "قبلا حل شده" است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان