دیدبان

انتقاد مجدد ترامپ از هزینه ۷ تریلیون دلاری آمریکا در خاورمیانه

انتقاد مجدد ترامپ از هزینه ۷ تریلیون دلاری آمریکا در خاورمیانه

دیدبان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از هزینه‌های چند تریلیون دلاری واشنگتن در خاورمیانه طی سال‌های گذشته انتقاد کرد. رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: در مورد برنامه زیرساختی آمریکا هیچ چیز آسان نیست، بویژه وقتی که کشور بزرگ ما طی ۱۹ سال گذشته ۷ تریلیون دلار را در خاورمیانه هزینه کرده است، با این حال من به سختی برای طرح (زیرساختی) یک تا دو تریلیون دلار تلاش می‌کنم. (مسئله‌ای که) به شدت ضروری است!

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، آمریکا حدود ۱.۸ تریلیون دلار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ برای جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کرده است. بر این اساس ارزیابی جامع‌تر از هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه در مسائل مربوط به کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ حدود ۳.۶ تریلیون دلار هزینه شده است.

همچنین پیشتر نتایج تحقیقات موسسه امور عمومی و بین المللی واتسون در دانشگاه براون درباره هزینه‌های جنگ آمریکا نشان داد واشنگتن در جنگ‌های خارجی پس از حملات یازده سپتامبر بیش از پنج تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده و بیش از ۵۰۰ هزار نفر را نیز کشته است.

ترامپ در حالی از هزینه‌های دولت‌های قبلی آمریکا در خاورمیانه انتقاد می‌کند که خود او در بودجه پیشنهادی‌اش برای سال ۲۰۱۹ افزایش ۳۶ میلیون دلاری بودجه برای آنچه که منزوی‌سازی کره شمالی و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران خوانده را پیشنهاد داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان