دیدبان

پرونده شیعیان ربوده شده حل نشود «عمران‌خان» باید استعفا دهد

پرونده شیعیان ربوده شده حل نشود «عمران‌خان» باید استعفا دهد

دیدبان؛ «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین  در اسلام‌آباد گفت: متأسفانه دادگاه‌های پاکستان نتوانستند درباره شیعیان ربوده شده کمکی کنند یا اقدامی انجام دهند بنابراین تحصن و تظاهرات آخرین راه حل است.

وی افزود: در حال حاضر مادران و خواهران ما در برابر منزل رئیس جمهور تحصن کرده‌اند از سوی دیگر خانواده افراد مفقود شده در حال تظاهرات در اسلام‌آباد هستند.

جعفری تأکید کرد: اعضای خانواده افراد مفقود شده ماه‌ها و سال‌ها است که در انتظار بازگشت عزیران خود هستند که از خاک پاکستان ربوده شده‌اند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین اظهار داشت: به تمام مراجع قانونی مراجعه کرده‌ایم اما کسی پاسخگو نیست و فقط یک جواب می‌شنویم و آن این است که معلوم نیست این افراد کجا هستند.

وی افزود: مسئله فقط ربوده شدن افراد نیست بلکه حقوق بشر در پاکستان زیر سوال می‌رود.

جعفری گفت: بسیاری از مادران در انتظار و غم فرزندان خود فوت کرده‌اند خانواده افراد ربوده شده روزی چند بار می‌میرند و زنده می‌شوند اما خبری از فرزندان خود بدست نمی‌آورند.

دبیر کل حزب وحدت مسلمین تصریح کرد: از دولت عمران‌خان سوال می‌کنم که آیا ورود به خانه‌های مسلمین و ربودن آن‌ها اقدامی جایز است.

وی افزود: آیا توجه نکردن به اعتراض مظلومانه کسانی که سرپرست خانواده خود را از دست داده‌اند جزو آداب حکومت است.

جعفری اظهار داشت: سال‌ها است که تبلیغات سوء علیه شیعیان صورت گرفته و آن‌ها تکفیر شدند و کشتارشان به هر شیوه جایز بود اما دولت‌ها هیچ اقدامی نکردند و فقط نظاره‌گر بودند.

وی افزود: افراد مسلح که معلوم بود نیروی نظامی هستند به حسینیه‌ها، مساجد و خانه‌های شیعیان حمله و علاوه بر ضرب و جرح، تعدادی از آن‌ها را ربودند که این وضعیت قابل تحمل نیست.

دبیر کل حزب وحدت مسلمین ادامه داد: شیعیان با وجود تمام ظلم‌هایی که علیه آنان شد هرگز علیه کشورشان اقدامی نکردند بلکه خواهان احقاق حقوق قانونی خود آن هم با تظاهرات و تحصن بدون خونریزی هستند.

جعفری تأکید کرد: اگر عمران‌خان نمی‌تواند مشکل افراد ربوده شده را که شهروند پاکستانی هستند حل کند باید استعفا بدهد.

وی افزود: حزب وحدت مسلمین تظاهرات‌هایی را در سراسر دنیا ترتیب می‌دهد تا مردم جهان از وضعیت ناگوار خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها ربوده شده‌اند آگاهی پیدا کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان