دیدبان

ترامپ احتمالاً مجبور به انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش بشود

ترامپ احتمالاً مجبور به انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش بشود

دیدبان؛ نمایندگان کاپیتول کالیفرنیا (کاخ کنگره) طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا موظف هستند برای حضور در انتخابات مقدماتی این کشور اظهارنامه مالیاتی ۵ ساله خود را منتشر کنند. این طرح در نهایت با موافقت ۲۷ نماینده و مخالفت ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه تصویب شد.

مایک مک گوایر، سناتور دموکرات کالیفرنیا اعلام کرد: ما معتقدیم که دونالد ترامپ اگر قصد پنهان کاری نداشته باشد باید اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر کند.

همه ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا هم با این طرح مخالفت کردند. بر اساس این طرح، نه تنها دونالد ترامپ بلکه همه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برای شرکت در انتخابات مقدماتی باید اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کنند.

تعدادی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ از جمله «برنی سندرز» اظهارنامه مالیاتی شان را منتشر کرده اند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند.

«ریچارد نیل» رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ» رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند. در پی سکوت سازمان خدمات درآمد داخلی در این خصوص، ریچارد نیل بار دیگر یک نامه به این سازمان ارسال کرد و تا ۲۳ آوریل به آن‌ها فرصت داد که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند.

این در حالی است که هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اظهارنامه مالیاتی‌اش را در اختیار دموکرات‌ها قرار نخواهد داد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم پیشتر به دموکرات‌هایی که خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند هشدار داد و گفت: آن‌هایی که خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ هستند باید بدانند که راه بسیار بسیار خطرناکی را در پیش گرفته اند.

دونالد ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش سرباز زده است. او پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان