دیدبان

اروپا: عدم تمدید معافیت‌ها توسط آمریکا اجرای برجام را تضعیف می‌کند

اروپا: عدم تمدید معافیت‌ها توسط آمریکا اجرای برجام را تضعیف می‌کند

دیدبان؛ اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ضمن تکرار تعهدات لفظی خود در زمینه پایبندی به مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، همراهی این کشور با مواضع آمریکا علیه ایران را نیز مورد تأکید قرار داد.

«میگوئل آریاس کانت»، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور اقدامات جوی و انرژی در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر انرژی آمریکا از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران انتقاد کرد.

او گفت: «فکر می‌کنیم اعلانیه آمریکا درباره عدم تمدید معافیت‌های نفتی اجرای برجام را تضعیف می‌کند. این توافق یکی از ارکان کلیدی معماری منع اشاعه است که به تأیید شورای امنیت رسیده و از اهمیت حیاتی برای امنیت منطقه و دنیا برخوردار است.»

مقام اتحادیه اروپا در ادامه بر همراهی کشورهای اروپایی با مواضع آمریکا علیه ایران تأکید کرد و گفت: «در خصوص تحریم‌های ایران، ما درباره دفاع از ارزش‌های حقوق بشری در همه جا اشتراک‌نظر داریم، اما در خصوص معافیت‌های نفتی موضع اتحادیه اروپا اندکی با آمریکا فرق داد.»

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا هم گفت امیدوار است هیچ کشور اروپایی از ایران و روشی که این کشور با مردمانش رفتار می‌کند حمایت نکند.

اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام وعده داد با حفظ مزایای اقتصادی برای ایران، این توافق را حفظ کند. بروکسل تا کنون در سطح سیاسی با خروج آمریکا از برجام مخالفت کرده، اما تا کنون در عملی کردن این وعده‌ه ناکام مانده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان