دیدبان

اتفاق دردناک همدان نتیجه اهمال مسئولان در قبال فضای مجازی است

اتفاق دردناک همدان نتیجه اهمال مسئولان در قبال فضای مجازی است

دیدبان؛ حجّت‌الاسلام والمسلمین محمّد حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت طلبه همدانی توسط یکی از اشرار و بیانات رهبر انقلاب دراین باره گفت: کشور ما سال‌هاست درگیر اهمال و کوتاهی مسئولان در قبال فضای مجازی است و اتفاقی دردناکی که در همدان رخ داد، یکی از هزاران پیامد  پیدا و پنهان بی‌مبالاتی و اهمال مسئولان در قبال فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه تا کی باید شاهد بی‌توجهی مسئولان به عرصه مهم فضای مجازی باشیم، اظهار داشت: متأسفانه شوراِی‌عالی فضای مجازی که توسط رئیس جمهور اداره می‌شود و باید در قبال این‌گونه مسائل تصمیمات قاطع بگیرد، نه تنها کمکی به کنترل این فضا نمی‌کند بلکه خود شورا مانعی بر سر راه ساماندهی فضای مجازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئولان باید بدانند، صبر انقلابی مردم زمانی به پایان خواهد رسید و این روند به این شکل ادامه پیدا نخواهد کرد و اثرات بی‌مبالاتی فضای مجازی دیر یا زود دامان خود اهمال‌کاران را خواهد گرفت.

دولابی افزود: باتلاقی که توسط فضای مجازی ایجاد شده و قتلگاهی که جوانان ما را ماه‌هاست به ورطه هلاکت کشانده، در دو روز گذشته یکی از نمونه‌های نامطلوب خودش را به رخ افکار عمومی کشید. مسئولان باید بدانند چنانچه هرچه سریع‌تر فضای مجازی را مدیریت نکنند و در جهت راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی ملّی که در عین پاسخگوی به نیازهای شهروندان، کنترل‌پذیر باشد و تحت مدیریت کشور خودمان قرار داشته باشد، باید شاهد چنین حوادثی باشند.

وی با بیان اینکه آنچه حادثه شهادت طلبه همدانی را متمایز کرد این بود که هر بیننده‌ای را نسبت به آن متأثر می‌کند، اظهار داشت: در کنار این حادثه، حوادث فراوان دیگری بر اثر همین نحوه مدیریت در فضای فرهنگی کشور شب و روز در حال به‌وقوع پیوستن است، امّا چون آن حوادث، تأثیر حادثه همدان را ندارند مسئولان متوجه عمق فاجعه نمی‌شوند و یا نمی‌خواهند بشوند.

نماینده زنجان در مجلس خبرگان افزود: خدای متعال که نسبت به اعتقاد و اخلاق مردم دستورات اکیدی را صادر کرده، یقیناً در قبال ذبح اخلاق و نابودی اعتقادات در فضای مجازی، گریبان تک‌تک مسئولان خاطی و بی‌تفاوت را خواهد گرفت.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان