دیدبان

سوئد: افتخار می‌کنم که «فلسطین» را به رسمیت شناختیم

سوئد: افتخار می‌کنم که «فلسطین» را به رسمیت شناختیم

دیدبان؛ وزیر خارجه سوئد از تصمیم کشورش بابت به رسمیت شناختن «فلسطین» به عنوان کشور مستقل قدردانی کرد.  

 به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد دوشنبه به شبکه تلویزیونی دولتی این کشور (SVT ) گفت: «به تصمیم دولت سوئد در سال 2014 که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت، افتخار می‌کنم».

والستروم گفت که بسیاری از کشورها موضع سوئد را در به رسمیت شناختن فلسطین دنبال کردند. او گفت: «این امر نشان می‌دهد که فلسطین را در زمان مناسب به رسمیت شناختیم. ما همچنان از فلسطین حمایت خواهیم کرد».

والستروم در خصوص انتقاد سوئد از سیاست‌های (رژیم ) اسرائیل بابت موضوع فلسطین گفت، مذاکرات میان سوئد و تل‌آویو برای حل مشکلات موجود همچنان ادامه دارد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آن برهه اقدام دولت سوئد را «شجاعانه» و «تاریخی» توصیف کرد.  والستروم  نیز خود در آن  زمان طی یادداشتی در یک روزنامه سوئدی نوشت، به رسمیت شناختن  دولت فلسطین گامی مهم در تایید حق فلسطینی‌ها جهت تعیین سرنوشت آن‌هاست.

روابط سوئد با اسرائیل اکتبر( مهر) 2014 زمانی که این کشور به عنوان  اولین عضو اتحادیه اروپا در اروپای غربی به طور رسمی فلسطین را به رسمیت شناخت، کمرنگ شد و حتی والستروم در سال 2015 سفر رسمی خود به سرزمین‌های اشغالی را به سبب پاره‌ای موارد لغو کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان