دیدبان

ترامپ: مکزیک یکی از خطرناکترین کشور‌های جهان است!

ترامپ: مکزیک یکی از خطرناکترین کشور‌های جهان است!

دیدبان؛ ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در حساب توییتر خود مکزیک را خطرناک‌ترین کشور جهان نامید!

وی در این خصوص نوشت: کارتل‌های مواد مخدر در کنترل کامل مکزیک در مرز جنوبی هستند. آن‌ها آزمایشگاه‌هایی را در آن نزدیکی دارند که در آنجا مواد مخدر درست می‌کنند و آن را به آمریکا بفروشند. مکزیک، یکی از خطرناکترین کشور‌های جهان باید این مشکل را همین الان حل کند. همچنین راهپیمایی به سمت آمریکا را متوقف کنید.

ترامپ در توییت دیگری هم به انتقاد از دموکرات‌ها پرداخت و نوشت: اگر دموکرات‌ها برای تغییر قوانین مهاجرتی ضعیف، بی اثر و خطرناک ما رأی ندهند، ما باید برای بدست آوردن این آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بجنگیم.

او هفته گذشته هم بدون داشتن هیچگونه مدرکی مدعی شد که سربازان مکزیک اسلحه هایشان را به سمت نیرو‌های گارد ملی آمریکا می‌گیرند که این نوعی تاکتیک منحرفه کننده برای قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهاست!

رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم از مکزیک انتقاد کرده بود. وی اوایل ماه جاری میلادی هم در توییتر خود نوشت: یک سال به مکزیک وقت می‌دهم تا ورود مواد مخدر را به آمریکا متوقف کند؛ در غیر این صورت، بر محصولات تولیدی این کشور از جمله خودرو تعرفه وضع می‌کنم و مرز را هم می‌بندم.

ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها تأکید می‌کرد برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کند. پافشاری ترامپ برای احداث این دیوار دولت آمریکا را به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشاند. رئیس جمهور آمریکا حتی برای عملی کردن برنامه خود، حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد. تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ این کشور محسوب می‌شود و حدود ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان