دیدبان

پمپئو: روسیه تهدیدی برای انتخابات آمریکاست

پمپئو: روسیه تهدیدی برای انتخابات آمریکاست

دیدبان؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در همایشی که روزنامه ”هیل“ در واشنگتن برگزار کرد، درباره مسائل مختلف اظهارنظر کرد. وی گفت: من تقریبا هر روز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفتگو می‌کنم. زیرا باید بفهمم که چه چیزی می‌خواهد. تلاش می‌کنم در چارچوب و سیاست‌هایی که ترامپ مشخص می‌کند، عمل کنم. پیش از برگزاری اجلاس جدید بین ترامپ و رهبر کره شمالی باید اطمینان پیدا کنیم که شرایط مناسب ایجاد شده است. به اعمال فشار‌های اقتصادی بر کره شمالی تا زمان تحقق خواسته هایمان ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به اتهام‌زنی علیه روسیه پرداخت و گفت: روسیه پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ دخالت کرد و دولت سابق آمریکا باید مانع می‌شد. دخالت‌های روسیه شامل زیرساخت‌ها، شبکه ارتباطات و نظام بانکی آمریکاست. روسیه همچنان تهدیدی برای انتخابات آمریکاست.

او همچنین درباره ونزوئلا مدعی شد: نیکلاس مادورو (رئیس‌جمهور ونزوئلا) باید از قدرت کنار برود و سیاست‌هایی که او اجرا می‌کند، مناسب نیست. روسیه، ایران و چین به نظام ونزوئلا کمک می‌کنند.

پمپئو با ادعای این که آمریکا عرضه کافی نفت به بازار را به دنبال عدم تمدید معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران تضمین می‌کند، ادامه داد: ما به دنبال ثبات بازار نفت پس از تحریم ها بر ایران هستیم و ما تحریم های سنگینی را بر کشورهایی که به خرید نفت از ایران ادامه می دهند، اعمال خواهیم کرد. گفتگوهایی را با چین در خصوص تحریم ها علیه ایران انجام می‌دهیم.

او در صحبت‌هایش تاکید کرد: همه مسئولان جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را بازخواست خواهیم کرد. عربستان به تحقیقات خود درباره قتل جمال خاشقجی ادامه می‌دهد و ما نمی‌دانیم جسد او کجاست. به جمع آوری همه اطلاعات درباره قتل خاشقجی ادامه می‌دهیم و اراده جدی برای مجازات مسئولان این جنایت داریم.

این در حالی است که با وجود آن که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا دست داشتن ولیعهد جوان سعودی در قتل جمال خاشقجی را تایید می‌کنند، دولت ترامپ تاکنون از رسیدگی به این مسئله خودداری و حتی به نوعی با آن برخورد کرده است که بسیاری بر این باورند به نوعی مشوق ریاض برای انجام چنین اقداماتی در آینده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان