دیدبان

روسیه: روسیه و چین اعمال فشار خارجی بر ونزوئلا را غیرقابل قبول می‌دانند

روسیه: روسیه و چین اعمال فشار خارجی بر ونزوئلا را غیرقابل قبول می‌دانند

دیدبان؛ "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "شی جین پینگ" روسای جمهوری روسیه و چین در جریان مذاکرات روز جمعه خود تاکید کردند که اعمال فشار خارجی بر دولت ونزوئلا و تلاش برای تغییر حکومت در این کشور، اقدامی کاملاً غیرقابل قبول است.

پسکوف شب گذشته در مصاحبه با برنامه «مسکو. کرملین. پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور، گفت: «رهبران روسیه و چین در مذاکرات خود در پکن، در باره ونزوئلا مواضعی کاملاً منطبق بر یکدیگر داشته و هر نوع تلاش در جهت تغییر نظام حاکم بر کشورهای ثالث و اعمال فشار غیرقانونی از خارج بر دولت‌های قانونی با هدف تغییر رهبران سیاسی آنها را کاملاً غیرقابل قبول دانستند.»

به گفته وی، رهبران روسیه و چین تاکید کردند که ملت ونزوئلا باید بطور مستقل درباره آینده کشور خود،  ازجمله درباره رهبران سیاسی آن تصمیم گیری کند.  

سخنگوی کرملین همچنین گفت که احتیاط شرکای چینی در روابط اقتصادی با روسیه به منزله حمایت آنها از تحریم‌های ضدروسی از سوی کشورهای غربی نیست. وی در پاسخ به سئوالی در این باره توضیح داد: «بله، درست است که بسیاری از بانک‌ها و دیگر ساختارهای اقتصادی چینی مجبور هستند تا محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای غربی علیه روسیه را رعایت کنند. ولی با این وجود روسیه و چین در حال گذراندن شکوفاترین دوره روابط اقتصادی دوجانبه خود هستند. و مسلماً احتیاط صورت گرفته توسط شرکای چینی ما، به منزله آن نیست که آنها از تحریم‌های غربی علیه مسکو حمایت می‌کنند.»

پسکوف همچنین یادآور شد که اقدامات دولت آمریکا در رابطه با کره شمالی، در حقیقت به معنای دخالت آنها در امور منطقه‌ای است که اصلاً به آنها مربوط نمی شود.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: «کره شمالی همسایه روسیه در شمال شرقی آسیا بوده و با ما دارای مرز مشترک زمینی است. زمانی که ما به مسائل مربوط به این کشور می‌پردازیم، به حل  فصل اوضاع در منطقه خود مشغول هستیم. ولی زمانی که آمریکایی‌ها به مسئله کره شمالی می‌پردازند، در واقع در امور منطقه‌ای دخالت می‌کنند که کشور ما در آنجا واقع است و ارتباطی به آنها ندارند.»

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان