دیدبان

ترکیه: در قبال تروریسم اقتصادی سر خم نخواهیم کرد

ترکیه: در قبال تروریسم اقتصادی سر خم نخواهیم کرد

دیدبان؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی سخنانی در بیست و هشتمین نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه در منطقه «قزلجاحمام» آنکارا اظهار داشت آنکارا در مقابل تروریسم اقتصادی تسلیم نخواهد شد.

او گفت: همانگونه که در مقابل ترور مسلحانه و دیپلماتیک تسلیم نشدیم در قبال تروریسم اقتصادی نیز سر خم نخواهیم کرد. اقتصاد ترکیه مانند سایر امور کشور، مانند یک کوه یخی است که بخش غیرقابل رؤیت آن از بخش قابل رویت آن بزرگتر است.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه همانگونه که در گذشته به مرز‌های ما با موشک، بمب و گلوله حمله می‌کردند، اکنون نیز به اقتصاد‌مان حمله می‌کنند، گفت: نه حملات سیاسی و اقتصادی خارجی و نه فتنه‌های داخلی نمی‌توانند ما را از نیل به اهدافمان دور کنند.

اردوغان تصریح کرد: «برخی سعی دارند اهداف و چشم‌انداز‌های ۲۰۲۳ را سراب و رؤیا جلوه دهند، در حالی که اگر به باور رسیده و تلاش کنیم دستیابی به این اهداف و فراتر از آن‌ها میسر می‌شود.»

او تاکید کرد: آزمون‌های دشواری که پشت سر گذاشتیم بار دیگر نشان داد که نمی‌توانند ترکیه قدرتمند را از طرح‌های سازنده‌اش منصرف کنند.

رئیس جمهور ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش با بیان اینکه برای تحقق تحولات سازنده «در چهار سال پیش رو که انتخاباتی برگزار نخواهد شد، بیش از پیش مصمم هستیم» اظهار داشت: باور داریم که با گام برداشتن در راستای تامین آرامش شهروندان مان، ابر‌های سیاه از بالای سرمان دور خواهند شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان