دیدبان

مشاور پوتین: روسیه آماده ادامه مذاکره درباره خلع سلاح هسته‌ای است

مشاور پوتین: روسیه آماده ادامه مذاکره درباره خلع سلاح هسته‌ای است

دیدبان؛ روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو حاضر به ادامه مذاکرات درباره خلع سلاح هسته‌ای است، ولی نه آمریکا و نه چین، چنین مذاکراتی را هنوز آغاز نکرده‌اند.

این مقام کرملین بدین ترتیب به سخنان اخیر "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه مسکو، پکن و واشنگتن می‌توانند به خلع سلاح هسته‌ای ادامه دهند، واکنش نشان داد.

اوشاکوف شب گذشته در مصاحبه با برنامه «مسکو. کرملین. پوتین» از شبکه اول تلویزیون روسیه در این باره گفت: «ما هم حاضر به انعقاد توافقات جدید درباره خلع سلاح هسته‌ای هستیم، ولی برای این منظور نیاز به مذاکرات کاملاً جدی است که متاسفانه هنوز کسی آن را شروع نکرده است.»

مشاور پوتین همچنین تاکید کرد که در عین حال بسیار ضروری است که توافقات موجود در عرصه خلع سلاح هسته‌ای بطور کامل اجرا شود. 

دونالد ترامپ چند روز قبل، بعد از مذاکرات "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» گفته بود که همه کشورها، ازجمله آمریکا، روسیه و چین باید از سلاح‌های هسته‌ای خود دست بردارند و در این راستا ایالات متحده حاضر است از تسلیحات هسته‌ای خود صرف‌نظر کند. ترامپ یادآور شده بود که قصد دارد با مسکو و پکن توافقنامه هسته‌ای جدیدی منعقد کند.

برخی کارشناسان در زمینه کنترل تسلیحات معتقدند که این تلاش رئیس جمهوری آمریکا ممکن است عواقب خوبی در پی نداشته باشد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان