دیدبان

کمک ۲۵۰ میلیون دلاری امارات به شورای نظامی سودان

کمک ۲۵۰ میلیون دلاری امارات به شورای نظامی سودان

دیدبان؛ صندوق توسعه ابوظبی ۲۵۰ میلیون دلار به عنوان ودیعه به بانک مرکزی سودان ارائه کرد. خبرگزاری امارات (وام) با اعلام این خبر گزارش داد که مبلغ ارائه شده به بانک مرکزی بخشی از بسته کمک‌های سه میلیارد دلاری مشترک امارات و عربستان سعودی به سودان است.

امارات هدف از ارائه این مبلغ را کمک به بانک مرکزی سودان جهت ایجاد ثبات مالی در این کشور عنوان کرده است.

طبق این گزارش، توافقنامه مربوطه امروز بین «محمد سیف السویدی» مدیرکل صندوق توسعه ابوظبی و «آمنه میرغنی حسن التوم» مدیر کل بازار مالی بانک مرکزی سودان امضا شد.

عربستان و امارات اخیرا از تصمیم خود برای ارائه کمک‌های مالی به مبلغ سه میلیارد دلار به شورای نظامی سودان خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، این کمک‌ها شامل ارائه ۵۰۰ میلیون دلار از سوی دو کشور به عنوان سپرده در بانک مرکزی سودان به منظور تقویت پشتوانه مالی این کشور و جلوگیری از کاهش ارزش پوند سودان است و بقیه مبلغ نیز به تأمین مایحتاج ضروری ملت سودان اعم از غذاء، دارو و فرآورده‌های نفتی اختصاص خواهد یافت.

در همین ارتباط، روزنامه فایننشال تایمز چند روز پیش در گزارشی با عنوان «متحدان خلیجی از حاکمان نظامی سودان حمایت می‌کنند» نوشت که با وجود تظاهرات گسترده مردمی و درخواست تحویل قدرت به دولت مدنی، اما حمایت‌های مالی عربستان سعودی و امارات از شورای نظامی، مانع انتقال قدرت به دولت مدنی است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان