دیدبان

نُجَباء: لزوم اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

نُجَباء: لزوم اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

دیدبان؛ مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به نیروهای امنیتی عراق در استان کرکوک را به‌شدت محکوم کرد. شورای سیاسی این جنبش در بیانیه صادره، آمریکا را "شیطان بزرگ" خوانده است که به‌صورت مستمر با رفتار غیرعاقلانه خود حاکمیت ملی عراق را نقض می‌کند.

مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به حمله هوایی اشغالگران به نیروهای پلیس در منطقه "الشلامغه" استان کرکوک، خاطرنشان کرد: بر خلاف ادعاها مبنی بر حضور مستشاری ـ فنی آمریکا در عراق، این تعرض ثابت کرد که نیروهای آمریکایی با سوءنیت و آمادگی برای تقابل نظامی، در کشور ما مستقر شده‌اند.

نُجَباء ضمن "نامشروع" دانستن ادامه حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق، از دولت خواسته است که با مسئولیت‌شناسی، قوانین قاطعانه‌ای را که از ناقضان حق حاکمیت عراق سلب مصونیت می‌کند، به اجرا بگذارد.

در پایان این بیانیه، همچنین خطاب به نمایندگان مجلس عراق تصریح شده است: مسئولیت تأخیر در تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی ـ که پوششی برای داعش هستند ـ بر عهده پارلمان می‌دانیم.

خاطر نشان می‌شود نیروهای امنیتی عراق در حال انجام عملیاتی با هدف تارومار کردن بقایای داعش در استان کرکوک بودند که با حمله ناگهانی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در حمایت از تروریست‌ها روبرو شدند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان