دیدبان

هیچ جای دنیا وزارتخانه‌ای نداریم که خودروسازی داشته باشد

هیچ جای دنیا وزارتخانه‌ای نداریم که خودروسازی داشته باشد

دیدبان؛ مسعود خوانساری، در واکنش به ماجرای پرحاشیه تفکیک وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن با اشاره به تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته از سوی اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ما در این زمینه قبلا بحث کرده‌ایم و معتقدیم هرچقدر دولت بزرگتر شود، موانع پیشِ روی بخش خصوصی بیشتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: این یک اصل است که هرچقدر دولت بتواند در بخش سیاست‌گذاری تمرکز کند و در بخش حاکمیت فعال‌تر باشد نه تصدی‌گری، موفقیت بیشتری در اقتصاد و بازار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در ارتباط با ماجرای تفکیک وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن هم بیشترین علتی که موافقان تفکیک وزارتخانه‌ها به آن تکیه می‌کنند آن است که در حال حاضر بارِ زیادی بر دوش وازتخانه صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و از همین رو، بحث تفکیک در این وزارتخانه را مطرح می‌کنند.

خوانساری اضافه کرد: این در حالی است که اگر بخش تصدی‌گری را از وظایف وزارتخانه‌ها جدا کنیم و دولت و وزارتخانه‌ها تنها به دنبال سیاست‌گذاری در اقتصاد باشند، نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌شود بلکه من تصور می‌کنم می‌توان وزارتخانه‌های بیشتری را هم ادغام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: این بارِ سنگین از آنجایی بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شد که ادغام وزارتخانه‌ها در این وزارت صمت، بدون کاسته شدن از وظایف آن وزارتخانه‌ها صورت گرفت.

وی در پایان با انتقاد از تصدی‌گری دولت در اقتصاد با مقایسه با کشورهای دیگر دنیا و وزارتخانه‌های آن‌ها خاطرنشان کرد‌: شما در هیچ کجای دنیا وزارتخانه‌ای را نمی‌بینید که کارخانه خودروسازی یا تشکیلاتی مثل ایدرو یا ایمیدرو تحت مدیریتش داشته باشد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان