دیدبان

ترکیه: اقدامات اسرائیل موجب تبدیل منطقه به «بشکه باروت» شده‌است

ترکیه: اقدامات اسرائیل موجب تبدیل منطقه به «بشکه باروت»  شده‌است

دیدبان؛ رجب طیب اردوغان، ­رئیس‌جمهور ترکیه از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. رجب طیب اردوغان گفت: منطقه و جهان اکنون بزرگ‌ترین تغییرات را پس از جنگ دوم جهانی سپری می‌کند. تاثیر گام‌های آمریکا در عرصه‌های مختلف از تجارت بین‌المللی گرفته تا تقویت تسلیحات هسته‌ای، نظام بین‌المللی را متزلزل ساخته است و این تاثیرات همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه آمریکا در سوریه سیاست‌هایی را در پیش گرفته است که شایسته هم پیمانی این کشور با ترکیه نیست‏، افزود: با آمریکا در خصوص سامانه‌های اس ۴۰۰ نیز دچار اختلاف نظر‌های جدی هستیم.

اردوغان گفت: هر کسی هر چه بگوید برای ما اهمیتی ندارد، آنچه برای ما مهم است استقلال و آینده کشور و مردم است. گام‌هایمان را در جهت خشکاندن ریشه‌های تروریسم در سوریه همچنین تقویت امنیت ترکیه با سامانه‌های اس-۴۰۰ و سامانه‌های مشابه ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: اقدامات اسرائیل موجب شده است، منطقه ما تبدیل به بشکه باروت شود. اسرائیل باید از سیاست‌های خطرناک خود منصرف شود. بلندی‌های جولان متعلق به اسرائیل نیست بلکه متعلق به سوریه است. اسرائیل اشغالگر است و متاسفانه قدرت خود را نیز از آمریکا می‌گیرد و با آن به حرکت‌های اشغالگرانه ادامه می‌دهد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان