دیدبان
در جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی با حضور رئیس جمهور؛

بودجه پیشنهادی ستاد صندوق توسعه ملی برای سال ۱۳۹۸ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت

بودجه پیشنهادی ستاد صندوق توسعه ملی برای سال ۱۳۹۸ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت

دیدبان؛ جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و در آن ضمن بررسی عملکرد بودجه صندوق در سال ۱۳۹۷، بودجه پیشنهادی ستاد صندوق توسعه ملی برای سال ۱۳۹۸ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این جلسه، اعضای هیات امنا در فرآیند تصویب بودجه پیشنهادی صندوق توسعه ملی برای سال ۱۳۹۸ مقرر نمودند تا متناسب با شرایط کشور حداکثر انضباط مالی مد نظر قرار گیرد و هیأت امنای صندوق توسعه ملی با بررسی پیشنهاد‌های واصله، ضمن اصلاح چند مورد از مصوبات قبلی، مواردی را به شرح زیر به تصویب رساند:

۱- نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای صادرکنندگان کالا‌های صنعتی و کشاورزی ۱۱ درصد تعیین شد.

۲- سرمایه‌گذاری در بازار‌های پولی و مالی بین‌المللی به صورت مستقیم (توسط صندوق) و یا غیرمستقیم (برون‌سپاری) از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران و یا شرکت‌های مدیریت دارایی صورت می‌پذیرد. همچنین سقف سرمایه‌گذاری‌های مزبور به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.

۳- تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی علاوه بر طرح‌های توسعه‌ای مربوط به واحد‌های دامپروری و زنجیره‌های گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر، به طرح‌های جدید الاحداث این واحد‌ها و زنجیره‌ها با اولویت طرح‌های توسعه‌ای نیز اختصاص می‌یابد.

۴- با توجه به ضرورت کنترل رشد سطح عمومی قیمت‌ها، به هیأت عامل اجازه داده شد تا صرفاً در مورد طرح‌هایی که از محل سپرده‌های ریالی صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ۱۳۹۷ تأمین مالی شده‌اند، متناسب با میزان پیشرفت پروژه با درخواست اعطای تسهیلات تکمیلی به طرح‌های دارای توجیه مالی و اقتصادی با تأیید بانک عامل حداکثر تا ۴۰ درصد تسهیلات اولیه و تنها از طریق بانک اعطا کننده تسهیلات اولیه، به شرط اطمینان از به بهره‌برداری رسیدن طرح ظرف مدت حداکثر یک سال موافقت نماید.

۵- از آنجایی که توسعه و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی همواره از فعالیت‌های واجد اولویت دریافت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه بوده است در این راستا، زمان تسهیلات موضوع بند «و» تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور شامل جدول دریافت و بازپرداخت، مطابق شرایط اصل قرارداد فاینانس تعیین گردید.

در این جلسه همچنین علاوه بر مصوبات فوق، هیأت امنای صندوق توسعه ملی به هیأت عامل اجازه داد پس از تأیید نهایی رئیس جمهور، صندوق در راستای انجام رسالت اجتماعی خود و برنامه حذف فقر مطلق مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود سالیانه صندوق را برای مشارکت در تأمین مالی دو هزار واحد مسکونی برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با اولویت مناطق سیل‌زده شامل خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص دهد.

در ایتدای این جلسه، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد صندوق در سال ۱۳۹۷ ارایه کرد.

همچنین گزارش هیأت نظارت در مورد صورت‌های مالی ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ صندوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم مصوب گردید.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان