دیدبان

اخذ شهریه ۹۰ میلیونی از دانشجویان بازگشته به کشور دروغ است

اخذ شهریه ۹۰ میلیونی از دانشجویان بازگشته به کشور دروغ است

دیدبان؛ محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص بازگشت دانشجویان خارج از کشور به ایران و اخذ شهریه‌های نجومی از این دانشجویان به ویژه در رشته پزشکی، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغیه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی داد که پیشنهاد می‌شود معادل ریالی هزینه دانشگاه مبدأ از دانشجویان بازگشته به کشور شهریه اخذ شود.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دولت هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌‎کند، افزود: بر این اساس دانشگاه آزاد شهریه‌ای معادل هزینه تمام شده تحصیل از این دانشجویان، دریافت می‌کند و این شهریه در رشته ها و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است و اخذ شهریه ترمی 90 میلیون تومان صحیح نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد رقمی معادل 80 درصد پردیس‌های خود گردان دولتی از دانشجویان خود شهریه دریافت می‌‎کند و ارقام مطرح شده 90 میلیون تومان به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی اضافه کرد: خود را مجاز نمی‌دانیم از شهریه سایر دانشجویان برای دانشجویان بازگشته به کشور هزینه کنیم؛ در حال حاضر دانشجوی رشته پزشکی با توجه به هزینه‌های تمام شده برای دانشگاه زیان ده است ولی با توجه به رقابت‌هایی که وجود دارد و امکانی که مجلس برای دولتی برای پردیس‌ها ایجاد کرده است، عملا سقف قیمت را آن‌ها بالا نگه داشته‌اند.

طهرانچی افزود: این رقابت دانشگاه آزاد با پردیس‌ها در شرایطی شکل گرفته که بیمارستان‌های پردیس‎های دولتی تحت حمایت دولت بوده و اعضای هیأت علمی نیز حقوق دولتی دریافت می‌کنند؛ درحالیکه صفر تا 100 رشته‌های علوم پزشکی را دانشگاه آزاد پرداخت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در اخذ شهریه بالاتر از نرخ معمول از دانشجویانی که به کشور بازگشته‌اند به هیأت امنای دانشگاه آزاد با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت علوم به تصویب رسید.

به گزارش خانه ملت، این درحالیست که بر اساس اظهارات داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، افزایش شهریه دانشجویان تبدیل خارج از کشور، باید برابر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب وزارت علوم و وزارت بهداشت برسد و حال حاضر مقرر شد سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع رسیدگی کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان