دیدبان

آمریکا وضعیت بی سابقه‌ای پیرامون برجام به‌وجود آورده است

آمریکا وضعیت بی سابقه‌ای پیرامون برجام به‌وجود آورده است

دیدبان؛ "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه  اعلام کرد که توافقات بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران باید بطور کامل اجرا شوند، درحالیکه ایالات متحده وضیت کاملاً بی سابقه‌ای پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوجود آورده است.  

ریابکوف در آستانه سومین نشست کمیته پیشنهادی کنفرانس مروری 2020 درباره پیمان مربوط به عدم گسترش هسته‌ای گفت: «تحقق برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران وظیفه بسیار مهمی است. توافقات صورت گرفته در این رابطه جنبه منحصر به فردی دارد و ما قاطعانه بر این عقیده هستیم که این توافقات باید از سوی همه طرفین شرکت کننده در آن باید اجرا شود.»

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «ولی متاسفانه سیاستی که دولت آمریکا در این زمینه در پیش گرفته به نظر ما دارای مشکلات جدی است. وضعیت بی سابقه است که کشوری که در ابتدا اصل و ریشه این توافقات بود، اکنون خط مشی در جهت به شکست کشاندن این توافقنامه را در پیش گرفته و گذشته از آن، سایر کشورها و سازمان‌های بین المللی را هم تهدید می کند که اگر دنباله روی خط مشی واشنگتن نباشند، ممکن است در معرض تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد که این برخورد یک‌جانبه، پدیده‌ای بی سابقه، کاملاً غیرمسئولانه و بسیار مخرب در عرصه سیاست خارجی ایالات متحده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان