دیدبان

ترامپ: عربستان سعودی با افزایش تولید نفت موافقت کرده است

ترامپ: عربستان سعودی با افزایش تولید نفت موافقت کرده است

دیدبان؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه مدعی شد عربستان سعودی و کشورهای دیگر با افزایش تولید نفت موافقت کرده‌اند. ترامپ در توئیتر نوشت: «با عربستان سعودی و دیگران درباره افزایش تولید نفت صحبت کردم. همه موافق [افزایش تولید] هستند. مالیات کالیفرنیا بر بنزین مشکلات زیادی روی قیمت‌ها در آن ایالت ایجاد می‌کند. با فرماندارتان درباره کم کردن آن صحبت کنید. ارقام اقتصادی، یعنی تولید ناخالص داخلی ۳.۲ درصدی در زمانی که معمولاً بدترین فصل [برای شاخص‌های اقتصادی] است، خوب به نظر می‌رسند.»

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل برجام، کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

وی سپس در تاریخ ۱۵ مرداد سال گذشته با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از ۱۴ آبان‌ماه همان سال از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، چند ماه بعد برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان