دیدبان

تقدیر ترامپ از بیانیه پوتین درباره کره‌شمالی

تقدیر ترامپ از بیانیه پوتین درباره کره‌شمالی

دیدبان؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که وی از بیانات «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌ شمالی قدردانی می‌کند.

ترامپ گفت: من فکر می‌کنم که در قبال کره‌ شمالی بسیار خوب عمل کردیم و پیشرفت‌های زیادی حاصل شد. من بیانیه روز گذشته رئیس جمهور پوتین را تحسین می‌کنم.

روز چهارشنبه پوتین آمریکا را تشویق کرد که به مذاکرات سازنده با کره‌شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره ادامه دهد.

رئیس جمهور روسیه افزود که خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره امکان پذیر است اما چیزی که مهم است تلاش برای ایجاد اعتماد بین طرف‌هاست.

پوتین تاکید کرده که کره شمالی به ضمانت‌هایی درباره امنیت و حق حاکمیت نیاز دارد که از طریق بازگردان قوانین بین‌المللی قابل حصول است.

به علاوه، پوتین گفت که وی درباره آغاز مجدد گفت‌وگوهای شش جانبه درباره خلع سلاح هسته‌ای در مقطع کنونی مطمئن نیست اما چنین روندی می‌تواند در فراهم کردن ضمانت‌های امنیتی بین‌المللی برای کره‌شمالی مفید باشد. مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی از سال 2003 آغاز شده بود که شامل آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی بود. آخرین دور این مذاکرات در سال 2007 برگزار شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان