دیدبان

هیچ نقطه‌ کره زمین از فساد رژیم سعودی خالی نیست

هیچ نقطه‌ کره زمین از فساد رژیم سعودی خالی نیست

دیدبان؛ صادق الغریانی، مفتی لیبی از آن‌هایی که قبلا به حج عمره رفته‌اند خواست به منظور جلوگیری از حمایت مالی از حاکمان عربستان از انجام دوباره فریضه حج و عمره خودداری کنند.

غریانی در ویدئویی که در شبکه اجتماعی توییتر میان کاربران در حال پخش است، گفت: به مردم، عمره گزاران و حج گزاران می‌گویم، هر کسی یک بار عمره و حج را بجای آورده است، شایسته نیست هزاران ریال (سعودی) در جیب حاکمان عربستان بریزد تا آن‌ها به وسیله آن مسلمانان را قتل عام کنند. آن‌ها مسلمانان را در یمن و لیبی می‌کشند و بزودی در سودان، الجزایر و تونس نیز مسلمانان را قتل عام خواهند کرد.

صادق الغریانی، مفتی لیبی که در شهر استانبول ترکیه ساکن است، در ادامه تصریح کرد: همچنانکه قبلا نیز گفته ام، هیچ نقطه‌ای در روی کره زمین وجود ندارد مگر آنکه سعودی‌ها تلاش دارند در آنجا با پولهایشان فساد کنند.

وی همچنین در ادامه گفت: این فتوایی است که مسئولیت آن را در برابر خداوند می‌پذیرم و خطاب به ملت لیبی و تمامی کشور‌های مسلمان می‌گویم.

گفتنی است ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه حمایت از ارتش یمن، جنگی را علیه ملت این کشور به راه انداخته که سبب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم شده است. بسیاری از سازمان‌های حقوقی و بین المللی خواهان توقف جنگ یمن شده اند؛ اما این درخواست‌ها با پاسخ مثبت روبرو نشده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان