دیدبان

ظریف: رفتارهای آمریکا را نمی‌توان سیاست خواند

ظریف: رفتارهای آمریکا را نمی‌توان سیاست خواند

دیدبان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست موسوم به مشارکت در روز بین المللی صلح در سازمان ملل متحد، گفت: آمریکا می‌گوید رفتار ایران باید رفتار مشابه با کشورهای عادی باشد. سوال این است که آیا خروج از توافقنامه‌های بین المللی اقدام کشورهای عادی است؟ آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده است و چنین بهانه می‌آورد که کنگره آمریکا این توافقنامه را تصویب نکرده است اما همین کشور از توافقنامه موشک‌های میان برد یا حتی از یونسکو و توافقنانه آب و هوایی پاریس نیز خارج شده است.

ظریف گفت: آمریکا نه تنها قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است بلکه از برخی کشورهای دیگر نیز می‌خواهد قطعنامه‌های مربوط به تحریم‌های ایران را نیز نقض کنند. اقدامات آمریکا را نمی‌توان سیاست خواند اگر هم سیاست بنامیم باید از آن با عنوان سیاست خطرناک یاد کنیم, این کشور تنها به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بسنده نمی‌کند بلکه از کشورهای دیگر هم می‌خواهد این قطعنامه‌ها را نقض کنند.

وی افزود: تحریم‌هایی که آمریکا در این مرحله علیه ایران تحمیل کرده با تحریم‌های گذشته متفاوت است زیرا در گذشته از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام می‌کرد اما این بار قطعنامه بین المللی وجود دارد که به وضوح می‌گوید هدف بهبود روابط با ایران است اما آمریکا نه تنها به این قطعنامه احترام نمی‌گذارد بلکه دیگران را نیز به نقض آن تشویق می‌کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان