دیدبان

واکنش بطحایی به آمار یونیسف درباره دانش‌آموزان سیل‌زده بازمانده از تحصیل

واکنش بطحایی به آمار یونیسف درباره دانش‌آموزان سیل‌زده بازمانده از تحصیل

دیدبان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و‌ پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: "ظاهراً دفتر یونیسف در ایران آماری از بازماندگان از تحصیل به‌خاطر سیل منتشر کرده که از اساس ناصحیح است.

به‌ غیر از معدود مواردی در خوزستان که به‌دلیل اسکان هموطنان سیل‌زده در مدرسه هنوز امکان تشکیل کلاس فراهم نشده است در سایر مناطق و استان‌ها با همت معلمان عزیز دانش‌آموزان با روشهایی مثل سرویس ایاب و ذهاب رایگان، کانکس، کلاس‌های ویژه و... مشغول تحصیل شده‌اند".

به گزارش تسنیم، به‌تازگی دفتر نمایندگی یونیسف در ایران با اشاره به آماری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بر اثر سیل، اعلام کرده است: سیل‌های ویرانگر در سه‌چهارم استان‌های ایران بیش از 10میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است که از این تعداد 2 میلیون نفر در معرض آسیب شدید قرار گرفته و 500 هزار نفر نیز از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

نیمی از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند علاوه بر این، بیش از هزار مجموعه بهداشتی و هزار مدرسه تخریب شده یا به‌شدت آسیب دیده‌اند؛ در نتیجه 100 هزار کودک از مدرسه محروم مانده و هزاران نفر نیز به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان