دیدبان

عمران خان وارد مشهد شد و با تولیت آستان قدس دیدار کرد

عمران خان وارد مشهد شد و با تولیت آستان قدس دیدار کرد

دیدبان؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: به جنابعالی که سفر خود به ایران را با استعانت از حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‎السلام) آغاز و متبرک کردید، خوش‌آمد می‌گویم. یقیناً الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‎السلام) شامل حال دو ملت خواهد بود و جنابعالی نیز از برکات آن بهره‌مند خواهید شد.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد دینی در مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌دار و خالص است و اوج این ایمان در ابراز ارادت آنان چه شیعه و چه سنی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین ایشان متجلی است. محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای یک پدیده بی‌نظیر و فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است. تصریح کرد: مهمترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) است. زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند، در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادرانشان هستند و احساس غربت ندارند. نگاه استعمار به منطقه شبه قاره همیشه نگاه دست‌اندازانه بوده است و برای هموار کردن دست‌اندازی‌های خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی داشته‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آنها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان بویژه اشتراکات معنوی و در رأس آنها ابراز ارادت به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) از طریق تسهیل زیارت زائران پاکستانی است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت عزیزان پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند. همچنین برای تسهیل زیارت اربعین و عبور عزیزان‌مان از مرز میرجاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته داشته‌ایم که این برنامه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان