دیدبان

امارات: به تحریم آمریکا علیه ایران پایبندیم

امارات: به تحریم آمریکا علیه ایران پایبندیم

دیدبان؛ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز شنبه با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن دیدار و درباره تقویت همکاری‌های واشنگتن و ابوظبی و امنیت خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن در این باره نوشت که «دو طرف درباره مسایل مورد اهتمام مشترک از جمله مبارزه با تروریسم و حل بحران یمن و تقویت ثبات منطقه بحث و تبادل نظر کردند».

عبدالله بن زاید آل نهیان به طرف‌های آمریکایی گفت که «تقویت همکاری‌های امارات و آمریکا و شراکت عمیق دو کشور بر اساس یک سری ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک و ساختن آینده‌ای است که صلح و انسجام بین جوامع منطقه را تضمین می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که «امارات به همکاری مستمر با آمریکا در یمن برای مقابله با حوثی‌ها و القاعده در شبه جزیره عربستان ادامه خواهد داد».

آل نهیان بر حمایت کشورش از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد و گفت که برای پایان دادن به بحران یمن باید به راه‌حل سیاسی دست یافت.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با بولتون و پمپئو، توافق بر سر بازاستقرار نیروهای محلی در الحدیده را «اقدامی سازنده» توصیف کرد و گفت که کشورش به حصول اطمینان برای رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به دست یمنی‌ها پایبند است.

دولت نجات ملی در یمن بارها اعلام کرده که ائتلاف سعودی-اماراتی به توافق سوئد درباره غرب یمن (الحدیده) پایبند نبوده و بارها آن را نقض کرده است. 

عبدالله بن زاید آل نهیان در این دیدار همچنین مسئولان آمریکایی را در جریان آخرین اقدامات دولت امارات در مورد پایبندی به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران قرار داد و تاکید کرد که کشورش به این تحریم‌های ضد ایرانی پایبند است.

چندی پیش، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن نیز از اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در احیای تحریم‌ها علیه ایران، حمایت کرده بود.

«العتیبه» که کشورش با حمایت از تروریست‌ها در سوریه و شرکت در جنگ علیه یمن از عوامل اصلی ایجاد بی‌ثباتی در منطقه بوده، ایران را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» متهم کرد.

سفیر امارات، در حمایت از تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران گفت: «لازم است رفتارهای ایران برایش تبعات داشته باشد.»

ایران همواره ادعاهای امارات و عربستان و مقام‌های کشورهای غربی درباره آنچه «حمایت از تروریسم» خوانده شده را رد کرده است.  این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان