دیدبان

تاکید سفیر سوئیس بر افزایش تبادلات بانکی میان ایران و سوئیس

تاکید سفیر سوئیس بر افزایش تبادلات بانکی میان ایران و سوئیس

دیدبان؛ رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران دیدار کرد. سفیر سوئیس در این دیدار ضمن تاکید بر عزم آن کشور بر تقویت روابط بانکی و مالی با ایران گفت: کشور سوئیس همواره روابط بانکی و مالی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سوئیس پیگیری‌های لازم را برای تقویت مناسبات تجاری و بانکی و همچنین گشایش مجدد کانال بانکی میان ایران و سوئیس انجام داده است، افزود: به زودی شاهد افزایش تبادلات بانکی میان دو کشور خواهیم بود.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه روابط مالی و تجاری در راستای منافع طرفین، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت سوئیس استقبال می‌کند و ارتقای تجارت با سوئیس را در راستای منافع دو کشور ارزیابی می‌کند. تسریع در گشایش کانال بانکی میان دو طرف، می‌تواند نشانه مثبتی از حرکت دولت‌ها به سمت هماهنگ سازی سیاست‌های تجاری و مالی بین المللی خود بر اساس منافع متقابل و نه بر اساس فشارهای خارجی تلقی شود و این روند باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، بدون توجه به فشارهای آمریکا و بر اساس منافع ملی خود، توسعه روابط تجاری و بانکی با سایر کشورها را دنبال می‌کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان