دیدبان

بی‌توجهی وزیر کشور به درخواست‌ وزیر کشاورزی برای مبارزه با ملخ‌ها

بی‌توجهی وزیر کشور به درخواست‌ وزیر کشاورزی برای مبارزه با ملخ‌ها

دیدبان؛ از سال گذشته کشور با پدیده هجوم ملخ‌های پرنده‌ای مواجه شده است که از سوی شبه‌جزیره عربستان به‌سمت ایران پرواز کرده‌اند؛ اما در روزهای اخیر دسته‌های جدید و بزرگتری از این حشرات بعد از بارشهای اخیر به کشور آمده و بیش از 6 استان را درگیر کرده‌اند.

سازمان حفظ نباتات درمواجهه با این حشرات امکانات خود را با همراهی استانداری‌ها، بسیج کرده است تا این ملخ‌ها به مزارع کشاورزان وارد نشوند و بخش کشاورزی آسیبی نبیند و بتوانند این حشرات را قبل از تکثیر بیشتر، در سطح  اراضی منابع طبیعی کنترل کرده و از بین ببرند اما گزارشات منتشرشده نشان می‌دهد که این حشرات به مزارع کشاورزان نیز وارد شده‌اند.  

محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه "برای مبارزه با این ملخ‌ها نیازمند حمایتهای ملی هستیم"، در این ارتباط گفته است که وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای امر نامه‌ای به وزیر کشور و قائم‌مقام سازمان مدیریت بحران کشور، ارسال کرد اما به آخر سال خورد (و اعتبارات لازم مهیا نشد). این وظیفه دولت است که یاری کند، زیرا این حشرات آفت عمومی هستند؛ به همین دلیل لازم است که در فاز اول اعتبارات مورد نیاز برای مواجهه با ملخ دیده شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور  ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی دوباره نامه‌نگاری در این ارتباط داشته است تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای مبارزه با ملخها کسب کنیم. این  اعتبارات (در صورت دریافت) به شش استانی که اکنون درگیر مبارزه با ملخ هستند، تزریق می‌شود تا آنها در ادامه بتوانند به وظایف خود که تا به امروز به‌درستی انجام داده‌اند، ادامه دهند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان