دیدبان
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد؛

نیروی جوان منشأ خیر و برکات برای کشور

نیروی جوان منشأ خیر و برکات برای کشور

دیدبان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در دیدار با خانواده معظم شهدا، عشایر و مسئولان خوزستان در سالن امام خامنه ای، اظهار کرد: مقاومت عشایر خوزستان در مقابل دشمنان و ایستادگی آنها در مقابل استکبار و دفاع از دیگر مستضعفان و مسلمانان زبانزد است. هر وجب خوزستان یادآور شهادت، شهامت، ایستادگی و رشادت است؛ در خانواده‌های بسیاری از این استان مردان و زنانی هستند که اینان خاطرات بسیاری از ایستادگی، رشادت، مقاومت و دفاع از ارزش‌های الهی داشته و دارند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حقیقتاً این استان یادآور دوران دفاع مقدس است، عنوان کرد: خوزستان یادآور رشادت و ایستادگی در مقابل توطئه‌های بسیاری است که مردم در این ۴۰ سال با بصیرت و بیداری خود ایستاده اند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای پرداخت خسارت سیل به مردم سیل زده یادآور شد: موضوع سیل، راهکارهای مواجهه شدن با آن، پرداخت خسارت و کمک به مردم از جمله مسائل گزارش شده به مقام معظم رهبری بود که به لطف ایشان مسئله پرداخت خسارت‌ها جبران خواهد شد تا خاطره تأخیر و عدم پرداخت خسارت از سال ۹۵ برای مردم خوزستان تکرار نشود.

وی با اشاره به ویرانگر بودن سیلاب اخیر و خسارت‌های سنگین وارده به مردم گفت: انسجام مردم، همدلی، همراهی و همکاری همه اقشار، اقوام و زن و مردم در کمک رسانی به سیل زدگان از جمله زیبایی‌های این سیلاب بود؛ حتی بسیاری از این صحنه‌ها قابل به تصویر کشیدن نبوده اند. بسیجیان، ارتشی‌های دلاور و سپاه همیشه در کنار مردم همه با هم در کنار نیروهای دولتی، نهادهای مردمی و عشایر غیور حضور داشتند و نمایشی از همبستگی، دلدادگی و امداد و نجات را به تصویر کشیدند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به خلق جلوه‌های زیبا از سوی مردم در این سیلاب‌ها گفت: خوزستان نعمت‌ها و امکانات خدادادی بسیاری دارد که می‌توانند از حوادث مختلف جلوگیری کند ولی با این حال آنچه که در اختیار مدیران و مسئولان است باید بر مبنای برهم نخوردن طبیعت، رودخانه، دریا و اکوسیستم باشد.

وی با اشاره به موضوع مهم مدیریت آب و خاک ادامه داد: مدیریت در هوا، فضا، محیط زیست، آب و خاک از جمله مهمترین مسائل است که طی آن باید شناخت نسبت به امکانات برای پیش بینی‌های لازم در خصوص بروز حوادث مترقبه وجود داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات خوزستان در زمینه خاک یادآور شد: در حال حاضر نیز موضوع آب در این استان حائز اهمیت و قابل بررسی است؛ مقام معظم رهبری نیز بر مدیریت آب، خاک، هوا و محیط زیست تأکیدات بسیاری داشتند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بارندگی در همه نقاط موجب برکات و خیراتی است، تأکید کرد: باید تهدیدهای بارندگی شدید را به فرصت برای پیشرفت در زندگی مردم تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه شهدا روشنفکران جامعه هستند، عنوان کرد: روشنفکر باید با شناخت جامعه مسائل آن را رصد و قبل از دیگران با شناخت دشمنان حاضر شود برای رفع نیاز خطرپذیری کند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه روشنفکر کسی نیست که جامعه را به سمت استفاده از فرهنگ غربی هدایت کند، ادامه داد: روشنفکر باید با شناخت جامعه در زمان مورد نیاز به جامعه هشدارهای لازم را بدهد تا دین و ارزش‌ها بماند؛ شهدا چنین شاخص‌هایی را داشتند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به نعمات و منابع عظیم در ایران گفت: نیروی جوان به عنوان نیروی انسانی خوب و پای کار در کشور داریم که می‌توانند منشأ خیر و برکات برای کشور باشند. همه مدیران باید نسبت به پیشگیری از مشکلات و ارائه راهکاری برون رفت از چنین حوادثی اقدام کنند تا مردم از نزول برکات الهی بهره مند شوند نه اینکه خسارت ببینند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حساسیت و دغدغه سازمان‌های مردم نهاد برای پیگیری مشکلات بیان کرد: مردم باید در جریان نتایج پیگیری‌ها و بررسی‌ها قرار بگیرند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان