دیدبان

نانسی پلوسی: حزب دموکرات یهودستیز نیست

نانسی پلوسی: حزب دموکرات یهودستیز نیست

دیدبان؛ به دنبال اتهامات مکرر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه حزب دموکرات درباره یهودستیز بودن این حزب، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از یهودستیزی در حزب دموکرات وجود ندارد.

وی در این خصوص گفت: هیچ اثری از یهودستیزی در حزب دموکرات نیست و فقط به این دلیل که آن‌ها (جمهوری‌خواهان) می‌خواهند کسی را متهم کنند به این معنا نیست که ما آن ویژگی را داریم.

نانسی پلوسی همچنین در واکنش به اتهامات دونالد ترامپ علیه حزب دموکرات که بار‌ها این حزب را یهود ستیز خوانده بود، گفت: هر زمان که رئیس جمهور حزب دموکرات را متهم می‌کند، در واقع به «ورشکستگی ایده» دچار شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این هم به حمایت از ایلهان عمر، نماینده دموکرات مسلمان کنگره که هدف حملات لفظی دونالد ترامپ قرار گرفته است، پرداخت. ایلهان عمر پیش از این اعلام کرده بود سیاستمدارانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، این کار را به دلایل مالی انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد اظهارات ایلهان عمر که به تعبیر گروهی از قانونگذاران آمریکایی یهودستیزانه بوده، باعث خشم آن‌ها شده است.

دونالد ترامپ چند روز پیش هم یک ویدئو در انتقاد از ایلهان عمر در توییتر خود منتشر کرده بود که در آن بخش‌هایی از حملات ۱۱ سپتامبر را با صحبت‌های این نماینده زن ترکیب کرده بود. رئیس جمهور آمریکا قصد داشت با انتشار این ویدئو به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی توجهی به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم کند. این در حالی است که این توییت ترامپ مورد انتقاد گروه‌ها و مقامات مختلف قرار گرفت. حتی تومار حذف این توییت ترامپ هم بیش از ۲۰ هزار امضا جمع کرد. ایلهان عمر عضو مسلمان و سومالیایی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکاست.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان