دیدبان

درخواست مادورو از پرتغال برای آزادسازی دارایی مسدود شده

درخواست مادورو از پرتغال برای آزادسازی دارایی مسدود شده

دیدبان؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از مقامات پرتغالی خواست تا بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده این کشور را آزاد کند. ونزوئلا پیشتر به منظور خرید دارو این مبلغ را به حساب بانک‌های پرتغالی واریز کرده بود.

مادورو در یک نطق تلویزیونی گفت: «ما در یکی از بانک‌های پرتغال مبلغ یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار برای خرید دارو و مواد غذایی سرمایه گذاری کرده بودیم که دسترسی به آن مسدود شده است. از دولت پرتغال می‌خواهم این پول را آزاد کند. این پول ماست.»

شایان ذکر است، پس از اقدام مداخله‌جویانه آمریکا در غیرقانونی شناختن دولت مادورو، بسیاری از حساب‌های ارزی ونزوئلا در سایر کشور‌های جهان مسدود شده است. خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به مخالفت با دولت مادورو وادار کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان